Jaume Vidal

“La línia de la Seu hauria d'acabar a Escaldes i aturar-se a l'estació”

El màxim responsable de la infraestructura creu que les parades de bus nacionals i els transbordaments no són la solució per als usuaris

“La línia de la Seu hauria d'acabar a Escaldes i aturar-se a l'estació”Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

En els primers cinc mesos de funcionament, per l’Estació Nacional d’Autobusos han passat 101.014 viatgers i el nombre d’operacions d’entrades i sortides ha estat de 12.445. La previsió és que en un any hi passin unes 300.000 persones, una xifra a la qual el cap d’estació, Jaume Vidal, espera que s’arribi gràcies a la temporada d’esquí.

Quin balanç fa de les xifres d’usuaris?

Quant al nombre de viatgers, se’n van projectar entre 300.000 i 400.000 sobre la base de les aportacions que calculava cada companyia. La veritat és que no anem malament. Ara és la temporada més baixa de totes i teòricament quan comenci la temporada alta estarem en línia amb el que es va dir més o menys en el seu moment.

Com encaren la gestió que hauran de fer per primer cop durant la campanya d’esquí?

Començar en temporada baixa va ser un encert perquè si ho haguéssim fet el desembre passat ens hauríem trobat una allau de gent i de busos i no hauríem tingut l’experiència que hauríem hagut de tenir. Els primers cinc mesos ens han donat bagatge.

Sap quines seran les ubicacions de les futures parades de bus nacionals que enllaçaran amb l’estació?

S’ha sentit a parlar de projectes però no en conec cap que s’hagi concretat. S’havia parlat d’ubicar-les a l’avinguda Tarragona perquè fan un carril més ample i també han dit que entrarien a l’Estació Nacional. Les aturades prop de l’estació serien d’agrair per als viatgers.

Les aturades poden ser una solució per desencallar el conflicte per a la línia de la Seu?

Crec que les parades no són la solució. Penso que la línia s’hauria d’acabar a Escaldes però que s’aturés a l’estació. Es podrien eliminar aturades intermèdies amb poca afluència de gent i aquest temps que s’estalviaria permetria passar per l’estació com si fos una parada normal.

De quina manera s’ha gestionat la falta d’aparcaments?

Han estat les úniques queixes. Hem obert dues places noves de càrrega i descàrrega davant de l’estació per als usuaris. No és que sigui la panacea ni la solució definitiva, però permet que no hi hagi problemes. No es tracta d’un aparcament per estar-hi tot el dia, sinó que és per carregar i descarregar, perquè si no hem d’estar demanant a la gent que mogui el cotxe.

En quina situació es troba la previsió per construir un nou aparcament al costat de l’Estació Nacional?

Seguim esperant que tard o d’hora s’iniciïn les obres. Van dir que ho farien però no he vist cap màquina que hagi començat a treballar.

S’han solucionat les problemàtiques amb els taxistes perquè tinguessin més visibilitat?

Ara tenen una plaça davant de l’Estació Nacional que vam cedir i el comú d’Andorra la Vella va fer les places d’aparcament de fora. El que quedaria pendent és la instal·lació d’un avisador lumínic perquè s’avisi un taxi que es pugui estar esperant a la plaça que hi ha davant de l’estació.

tracking