educació

Jover ofereix els edificis de l'escola espanyola als altres sistemes educatius

Vol que els equipaments pedagògics no canviïn d’ús i no lamenta que quedin buits “un temps”

Jover ofereix els edificis de l'escola espanyola als altres sistemes educatiusXavier Pujol

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El ministre d’Educació i Ense-nyament Superior, Eric Jover, va confirmar que han ofert als sistemes educatius francès i andorrà els centres que l’escola espanyola va deixar buits quan es van traslladar al María Moliner d’Escaldes-Engordany. “Els vam oferir que els ocupessin perquè els infants tinguessin més espai i estiguessin més còmodes. En la majoria d’ells ja s’està fent, i de fet, només està completament buit el de Ciutat de Valls”, va informar Jover.

La idea del ministre és que aquests edificis es quedin com a centres pedagògics, “que és per al que estaven ideats”, i es vol trobar alguna manera que el nou ús que se’ls doni mantingui aquest esperit, per això el ministre afirma que “no em preocupa que es quedin buits un temps raonable si no hi trobem aquesta funció pedagògica que dèiem. Si no tenim previsions d’ús en cinc anys, aleshores ja ens ho plantejaríem d’una altra forma. De totes maneres, no em fa por tenir una planta tancada”. Un altre element important per mantenir-ne la funció és la seguretat, ja que el ministre descarta totalment la possibilitat de mesclar els infants amb la resta de gent. “Normalment aquests edificis formen part d’una estructura escolar i no volem barrejar les persones del car­rer amb els infants. Fins i tot al pati del centre de Ciutat de Valls que vam inaugurar fa pocs dies vam permetre l’ús dels veïns, però fora dels horaris lectius i en dies diferents”, matisava el ministre.

El sistema educatiu francès augura un creixement important d’alumnes els pròxims anys i ja ha mostrat interès per ocupar algun dels centres espanyols, encara que Jover va recordar que el Lycée té un terreny cedit, a Encamp, per poder construir un nou edifici quan ells vulguin. Segons el ministre, “em consta que ells preveuen aquest creixement i és cert que també hem tingut reunions sobre els centres espa-nyols, encara que també sabem que el govern de la República Francesa s’està pensant el fet de construir un nou centre, però encara no han confirmat res”, va dir.

El sistema espanyol estava present a gairebé totes les parròquies, però van decidir concentrar tots els alumnes de maternal, infantil i primària al centre d’Escaldes, i el de secundària, a la Margineda. Per Jover el canvi no va ser negatiu, sinó positiu, perquè “van creure que si unien els alumnes, podrien implantar millor la seva reforma pedagògica. Estan preparant un sistema molt potent, tant amb l’anglès com amb l’ús de les noves tecnologies, i van decidir sacrificar l’espai per guanyar en temps”.

tracking