Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Sistema educatiu

Antigues escoles com a Lycée

Davant la previsió d’augment d’alumnes, el delegat d’Ensenyament francès, Michel Maginot, proposa com a alternativa els antics edificis de l’escola espanyola
Davant la previsió d’augment del nombre d’alumnes al Lycée en els pròxims anys, el delegat d’Ense­nyament francès al Principat, Michel Maginot, proposa fer servir algunes de les antigues escoles que van ser utilitzades pel sistema educatiu espanyol. Es tracta dels col·legis d’Encamp, Sant Julià de Lòria i Andorra la Vella, que van tancar l’any passat perquè l’escola espanyola està integrada en un únic centre d’infantil i primària a Escaldes-Engordany. És una de les quatre alternatives que planteja Maginot per fer front a la crescuda d’estudiants del centre de secundària i de batxillerat francès.
Actualment, el Lycée compta amb 1.454 alumnes ,però
  • #8 Meri
    (02/10/17 05:23)

    El lycée a Andorra és de franc, cosa que a Barcelona és caríssim. A sobre la gent que ha hagut de marxar a Barcelona a viure i tenia els fills aquí al sistema francés no tenen plaça, estan amb llista d'espera. Som uns privilegiats, i mai ens adonem. 

    Respondre
  • #7 Corb, es nota q no ets mestre
    (01/10/17 18:44)

    El Corb va dir..
    El corb, es nota q no ets mestre no tens la més mínima idea del món educatiu. Q a França hi hagi 30 nens x classe NO significa q sigui la ratio adequada. Això ho fan x estalviar docents però fa baixar la qualitat educativa. Abans d opinar informa t sup. Gràcies

    Respondre
  • #6 Lycée???
    (01/10/17 18:00)

    Jo vaig anar al Lycée i a frança a estudiar i vaig tenir molt clar que els meus fills no farien lo mateix. Per mi poden fotre el camp tots i tancar el Lycée com demanen molts (vaig acabar fart dels seus valors, esprit concours, etc.).

    Respondre
  • #5 El Corb
    (01/10/17 13:47)

    @mare. Aquí som uns privilegiats. França ens deixa l'oportunitat de donar a la mostra canalla una molt bona educació i barata. Penso que 20-25 alumnes per aula no és gaire quan se sap que allà a França poden arribar a passar de 30.

    Respondre
  • #4 Lycee
    (01/10/17 12:39)

    Jo acabo d'inscriure la meva filla al col.legi frances. Jo tambe vaig anar al Lycee i he estat satisfet, pero estic decebut que agafin a tothom sense cap criteri, i la clase de la meva filla potser acabara amb 25 alumnes. Em plantejo marxar, em dol molt veure aquesta massificacio, a costa dels nens i del futur del pais

    Respondre
  • #3 Mare
    (01/10/17 12:33)

    Mr. Maginot, com a mare d'alumnes, també m'agradaría, que tinguessim més professorat. Es una vergonya que els nens tinguin que ser 25 i 26 alumnes per classe. De quina manera pot el professor pot ensenyar i els alumnes aprendre?

    Respondre
  • #2 Casual
    (01/10/17 11:41)

    Vous avez ferme le consultat pour faire des economies et vous allez ouvrir des nouvelles classes ??  chercher l'erreur.... pfff

    Respondre
  • #1 Pep
    (01/10/17 09:33)

    Les dades són l'evidència, mentres han tancat la majoria de les escoles del sistema espanyol, les del sistema francès s'han quedat petites. Passa el mateix amb les classes de francés d'adults exhaurides abans de començar demà. Aquest és el luxe del país tenir, i de franc, accés a una cultura més europea, la francesa, on la disciplina es té molt en compta. 

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts