Hisenda presenta proves per frau contra Sandro Rosell i Joan Besolí

Els acusa d’utilitzar societats i fundacions opaques per amagar diners

Hisenda presenta proves per frau contra Sandro Rosell i Joan Besolí

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La Hisenda espanyola va presentar un informe que es troba en la causa judicial per demostrar la voluntat de defraudar de Sandro Rosell i Joan Besolí a través de societats i fundacions opaques, segons mitjans espanyols. Un exemple és Uptrend Developments, constituïda a Nova Jersey (EUA) el 2006. L’empresa té un soci únic, la Fundació Regata, de la qual eren propietaris Sandro Rosell i Joan Besolí. Uptrend, amb comptes a Andorra, va gestionar els amistosos de la selecció del Brasil el 2009 contra Itàlia, Estònia, Anglaterra i Oman.

Rosell va optar per societats limitades i per fundacions privades a Panamà “que permeten la seva utilització amb finalitat d’ocultació i defraudació tributària”, segons l’informe. L’expresident del Barça va ingressar a través d’Uptrend 968.332 euros pels partits amb beneficis de gairebé 340.000 euros. Els guanys no van ser declarats a Hisenda en primera instància. Per a Hisenda eren societats que “no tenen la infraestructura suficient” per a l’organització de partits. I la “circumstància indicativa d’absència d’infraestructura” és que l’administrador (Rosell) tenia “residència habitual a Barcelona”.

“No consten despeses d’empleats, ni de telèfon, ni de subministraments”, a les esmentades empreses, que funcionen com a “oficines virtuals”. Uptrend i el seu únic soci formal, la Fundació Regata, no tenen infraestructura i persegueixen “l’ocultació i defraudació tributària”.

Pagament de la campanya

Hisenda considera que la societat Bonus Sport Marketing (BSM) va servir per al “desviament i residenciació de despeses particulars del seu administrador i soci [Rosell], el que suposa un frau fiscal tant en la societat com en la persona física”. És a dir, que “mitjançant la residenciació de despeses particulars a una societat s’obté de forma impròpia i fraudulenta un seguit d’avantatges fiscals”. BSM, durant els exercicis del 2009 i el 2010, va pagar “despeses de la campanya electoral”. Es tracta d’1.012.254 euros, dels quals 553.635 van ser comptabilitzats com a ingressos, “a entitats relacionades amb les persones que formarien part de la seva junta directiva”, per la qual cosa es pot considerar que van finançar part de la campanya.

tracking