Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Mercat de l'habitatge

El quàdruple problema dels lloguers

Apartaments turístics, la falta d’obra nova, sous baixos i la sortida del mercat dels pisos dels no residents fixen els preus en màxims històrics i sense solució a curt termini
Les Illes Balers han experimentat una combinació de factors que han portat l’habitatge a una precarització extrema. La combinació entre salaris baixos dels treballadors, el preu dels pisos de lloguer i l’escàs mercat d’habitatge per l’impacte dels apartaments turístics ha derivat que les illes s’hagin omplert de pisos patera, gent vivint en furgonetes i que s’estiguin llogant per viure fins i tot les terrasses dels habitatges. El mercat nacional, segons diferents fonts del sector immobiliari, no es troba ni molt menys en una situació tan extrema, però sí que ha començat a mostrar uns indicis com els que es van
  • #20 Ciutadana
    (06/09/17 18:20)

    Una cosa bona del govern de l'Albert Pintat, van ser les mides proteccionistes per als ciutadans quan va començar la crisi, es van congelar els lloguers i rebaixar el temps per abandonar el pis. Ara , en quan hem vist una mica de millora,el govern de DA , en comptes de vigilar el tema, ha deixat via lliure...pujades, pisos turistics etc etc I estem en una via sense sortida. perque NO hem sortit de la crisi, la situació NO està estabilitzada i els llogers no paren de pujar.Govern : governas sup!

    Respondre
  • #19 no a la violencia!
    (06/09/17 12:56)

    Tramvia Blau va dir..
    El teu mail es irresponsable i instiga a la violència, i d'axó no en volem aquí. Es funció del Govern regular justament el mercat i podem exigir-li que ho faci però MAI PER LA VIA DE LA VIOLENCIA . Reflexiona sup!

    Respondre
  • #18 JOAN
    (02/09/17 01:34)

    HI HA PISOS DE NO RESIDENTS QUE ESTAN PERFECTAMENT DECLARATS.(AL PAIS DE ORIGEN DEL NO RESIDENT COM A ANDORRA).

    Respondre
  • #17 CDiego
    (01/09/17 23:26)

    Per Toni. Un pis de uns 100 m quadrats demana un litre de gas oil per hora de calefacció aproximadament. O sigui uns 10 KWh. 3 hs diaries fan uns 90 a 100 l al mes. Afegeixen costos de manteniment del sistema, etc. No se si fan negoci. No gaire . Si el pis es petit es clar que 150E es car.

    Respondre
  • #16 Toni
    (01/09/17 22:21)

    Hivern al meu pis: 3 hores de calefaccio al día en cobren 150€/mes. 10 hores amb radiadors electrics 150€ mes. Si els propietaris no fan negoci amb la calefaccio q m 'ho diguin

    Respondre
  • #15 CDiego
    (01/09/17 20:18)

    Andorra et dona la oportunitat de pagar un lloguer de gran ciutat europea i tenir una vida de poble en quasi tot. Pocs paisos poden oferir aixo.

    Respondre
  • #14 Marc Melguizo Rubio
    (01/09/17 16:40)

    porto temps estudiant l'opció de pujar-me amb la meva xicota d'espanya a Andorra a treballa els dos però veus tot aquest festival muntar i que a més a més els polítics no fan res per solucionar-ho i et repenses la idea de o quedar-te a espanya a viure ( Granada ) amb pisos econòmics però feines precàries o tornar-hi a Andorra i viure una parella a una merda d'estudi de 40-50 metres cuadrats per 450-550€ + altres despeses vàries. sento rabia i frustració al veure tot això i no poder fer-hi res... el meu propi no em permet tornar-hi . tots els meus amics d'Andorra treballen si.... però ni un ha pogut marxar de casa dels seus pares... que podem fer els joves i no tan joves amb aquesta situació a part de resignar-nos ( demano perdo per el meu català fa anys que no el practico )

    Respondre
  • #13 Propietari preocupat
    (01/09/17 15:56)

    Home, ara es lo moment de aprofitar la situació i apujar los lloguers. Total, la gent mos pagara lo que demane'm, no els hi queda una altra... Aixi contribuim los propietaris a fer lo peis a les natres butxaques. I si no els agrada, que fotin lo camp...

    Respondre
  • #12 Canya al tema
    (01/09/17 15:09)

    El problema no es tant la falta de pisos, si no, la falta de pressupost per assolir el que valen, per tant es fàcil, reciclatge i professionalització dels treballadors del país, per que puguin cobrar mes, així equilibrem costos de vida vs capacitats dels treballadors. Que ningú prengui mal, aquesta es una bona solució i depènt únicament del que valorin la feina desenvolupada pel treballador, esforçar-se per treballar amb mes eficiència, per ser mes productius = mes calerons per viure còmodament. Tranquils l'oferta, necesitats, demanda, fica tot al seu lloc.

    Respondre
  • #11 Tramvia Blau
    (01/09/17 15:06)

    Com diuen en castellà:No tengo casa pues patada a la puerta y okupo.Això es tindria que fer.

    Respondre
Veure’n més
20
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts