Turisme

Els clients valoren els hotels amb una mitjana de 8 a internet

La nota dels portals de reserves és una primera referència per als establiments, que hauran d’afrontar un test de reputació ‘online’ per determinar-ne la categoria

Els clients valoren els hotels amb una mitjana de 8 a internetFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Els hotels afronten amb garanties l’avaluació de reputació online a què els vol sotmetre el Govern amb la nova Llei d’allotjaments a l’hora de classificar-ne la qualitat. Un test que fins i tot els podria fer guanyar o perdre estrelles. Els establiments aproven de mitjana amb un notable les valoracions dels usuaris a internet una vegada hi han pernoctat. Al portal de referència Booking, la nota mitjana de 160 hotels frega el 8 sobre 10, mentre que en altres dominis, com ara Trivago, on hi apareixen més de 120 hotels, la nota mitjana és de 7,9. La mostra és prou precisa si es té en compte que la Unió Hotelera compta amb 200 associats dins del sector de l’hostaleria sumant-hi hotels, restaurants, bars i càmpings.

Segons el director de Turisme, Sergi Nadal, la puntuació que atorga Booking als hotels “està bé”, tot i que matisa que n’hi ha alguns que obtenen una puntuació de 9 sobre 10, mentre que n’hi ha d’altres que no passen del 6. “[La nota mitjana] no es pot considerar una mala puntuació però la voluntat és que millorin els hotels que tenen una puntuació més baixa”, explica Nadal. Amb tot, afirma que no es farà servir cap de les plataformes de reserva a través d’internet, com ara Booking, per saber quina reputació tenen els hotels a la xarxa. “Avui en dia hi ha empreses especialitzades que recullen tota la informació que hi ha a la xarxa i en plataformes de reserves”, diu Nadal, que hi afegeix que aquests mitjans filtren les informacions que hi ha a internet a través d’algoritmes que els permeten obtenir índexs de qualitat dels hotels.

UN LLINDAR MÍNIM

El director de Turisme afirma que hi haurà un índex de referència i que aquells establiments que hi estiguin per sobre “sumaran punts, i els que hi estiguin per sota, en restaran”. Nadal considera que aquest mecanisme per estipular l’avaluació dels hotels és “innovador”. Al mateix temps, aclareix que amb aquest nou mecanisme de reputació online dels hotels “no es vol perseguir ningú”. Nadal reconeix que encara no s’ha parlat amb el sector dels terminis per aplicar la revisió de la normativa que està impulsant Govern per tal de posar en marxa aquest sistema d’avaluació. Explica, però, que ja s’han fet simulacions amb els nous criteris aplicats als establiments ja existents i que això ha permès determinar si en alguns aspectes estan demanant “massa o massa poc”. “Els criteris han canviat per l’evolució de la societat i les exigències dels turistes”, diu Nadal, que considera necessària l’actualització dels reglaments per adaptar-los als canvis socials i econòmics que també tenen una aparició dins del sector com, per exemple, si els establiments ofereixen el servei de Wi-Fi. La reputació online no serà només l’únic criteri de classificació. També es verificaran els equipaments dels hotels. Uns criteris mínims seran obligatoris per a tots mentre que n’hi haurà de flexibles que els establiments hauran de complir en funció de la categoria.

ALTERNATIVES PER TROBAR UN MARC LEGAL PER ALS ALLOTJAMENTS ATÍPICS

Un dels altres punts sobre la taula en matèria d’allotjaments és el marc legal dels atípics, com seria el cas del projecte de cases geodèsiques al costat de l’alberg de la Baronia. Sergi Nadal explica que aquest tipus d’allotjaments són molt comuns en països nòrdics i fins i tot a la comarca del Berguedà, on existeixen cabanes penjades als arbres o hotels en forma d’iglú. A causa de la falta d’un marc legal per autoritzar aquest tipus d’allotjaments al Principat, Nadal explica que les instal·lacions i futurs projectes es podrien mirar d’encabir en marcs legals ja existents com podria ser dins de la modalitat dels càmpings, que poden tenir “elements mòbils o semimòbils”. El director de Turisme obre aquesta possibilitat però hi afegeix que abans de tot cal analitzar “cas per cas” cada proposta i altres qüestions com el tipus de sòl. El director de Turisme reconeix que han rebut “alguna demanda” per part d’empresaris que s’han interessat per presentar un projecte. “Esperem que algú ens presenti la proposta i la idea, i mirarem d’encabir-ho en algun dels grups que ja hi ha i si no podem fer-ho tenim l’alternativa de regular-lo com a atípic”, explica Nadal.

tracking