TALL A la 
CS-310 

Tall a la CS-310 entre Anyós i l'Aldosa a causa d'una esllavissada sense danys personals. El trànsit s'ha desviat pel centre de la Massana

educació

Govern agilitzarà els tràmits perquè l'escola d'hostaleria funcioni el 2018

Jover es reunirà amb la direcció de l’empresa valenciana i veu factible iniciar el curs l’any que ve si hi ha feina conjunta

Govern agilitzarà els tràmits perquè l'escola d'hostaleria funcioni el 2018

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El Govern es reunirà amb el Centre Superior d’Hostaleria del Mediterrani per facilitar l’obertura de l’escola de Sant Julià de Lòria i iniciar els cursos l’any que ve. El ministre d’Educació, Èric Jover, va dir que veu factible la inauguració de les instal·lacions coincidint amb l’inici del curs 2018-2019, i va afirmar que “si els timings són els que haurien de ser no hi hauria d’haver cap problema perquè el setembre del 2018 s’estiguin impartint aquestes formacions”. “Em reuniré properament amb els responsables del centre per veure exactament com ens trobem i com ho podem agilitzar”, va narrar, tot afegint que “el millor que podem fer és reunir-nos per parlar-ne i mirar com ho podem tirar endavant”.

Jover va explicar que l’empresa haurà de presentar els tipus de titulacions que necessiten, el nombre d’anys per a cada formació, les competències associades i les sortides professionals. El ministeri d’Educació reunirà una taula d’experts que valorarà el document i llavors el Govern crearà la titulació a través d’un decret. Així mateix, l’empresa haurà de presentar el pla d’estudis. Un procés que, segons Jover, es pot fer perfectament des d’ara fins a l’any que ve si les dues parts compleixen els terminis i el lliurament de documents corresponents.

Jover va sortir al pas de la preocupació manifestada per la direcció del centre negant que la responsabilitat del retard sigui únicament de l’executiu, i va assegurar que el ministeri ha anat treballant en el dossier. En aquest context, va confessar que no sap exactament en quin punt està el procés, però va apuntar que “hi ha una feina que actualment s’està fent per crear unes titulacions”. “Ells ens van anar presentant documentació i ara estem en aquesta fase d’anàlisi”, hi va afegir.

“No tinc la sensació que el projecte vagi endarrerit pel Govern d’Andorra”, va remarcar, i va posar de manifest que des de la companyia valenciana “no han estat gaire àgils en els timings”. Així, va recordar que a banda de la formació superior, el centre també oferirà títols propis, i va subratllar que per posar-ho en marxa no havien d’esperar el tràmit governamental que sí exigeixen la resta de títols que volen programar. Per això el ministre va destacar que “no necessitaven en cap cas cap paper associat al ministeri d’Educació per desenvolupar les titulacions pròpies” i tanmateix “no ho han començat a fer”.

Retards

Jover va relatar que les titulacions en restauració i hostaleria que ofereix el centre amb seu a València “no estaven completament adequades a la nostra legislació”, i va reconèixer que “hi ha hagut una anada i vinguda de documentació entre ells i nosaltres”, un fet que “és habitual” en aquests casos perquè requereix treball conjunt. No obstant això, va dir que “el Govern continua tenint la voluntat de fer formacions en aquest àmbit i la nostra voluntat és trobar-hi una solució”.

ALTRES INICIATIVES D'INVERSIÓ EXTERNA

Jover va donar a conèixer que el ministeri d’Educació ha rebut peticions d’altres companyies foranes interessades a establir-se a Andor­ra. Una dinàmica que va constatar que ha anat augmentant els dar­rers anys. “Estem notant que hi ha interès a venir al país a desenvolupar activitats en l’àmbit de la formació i evidentment el Govern està interessat que sigui així”, va apuntar el ministre.

Jover va posar en relleu que encara no hi ha cap projecte d’inversió estrangera suficientment avançat, ja que “en l’àmbit de l’educació triguen una mica més a madurar perquè tenen la complexitat que han de desenvolupar títols”. Jover va defensar que el fet que inversors estrangers es fixin en el país “és positiu”, i va manifestar que en el cas específic de l’educació té “un valor afegit”.

tracking