Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
societat

Els assalariats de menys de 30 anys cauen a la meitat en una dècada

Més de la meitat de les famílies del país no arriben als 2.000 euros d’ingressos cada mes
Els treballadors d’entre 15 i 29 anys s’han reduït dràsticament els darrers anys, fins al punt que han caigut quasi a la meitat en una dècada. Segons es desprèn de les conclusions del Llibre Blanc de la Igualtat, els assalariats joves van passar del 28% l’any 2005 al 16% al cap de deu anys. A més, també cobren cada cop menys. Un treballador d’entre 25 i 29 anys percep de mitjana un terç menys que la població de 40 a 59 anys. Paral·lelament a aquest fet hi ha la davallada dels índexs d’ocupació, que va arribar al nivell més baix
  • #12 Jaumet
    (27/06/17 04:23)

    El pais està canviant i el que no estigui qualificat i nomes sapigui servir copes o moure stock tindrà que marxar desafortunadament ja que al meu criteri, semblaria ser que la qualitat de vida d'aquest païs està sota valorada a nivell intl. (Viatjeu una mica i veureu que Andorra es un paraís en altres aspectes), això te un preu i semblaria ser que el que vingui de fora estara disposat a pagar sempre que vingui acompanyat de bons serveis i qualitat. La meva recomanació pels que treballen a pa banca des de fa -10anys o el que estigui al comerç/hotels/restaurants aka turisme o relacionat es que aprengui l'anglès primer de tot i que sigui curiós i aprengui a ser el millor al que fa.

    Respondre
  • #11 karlitos
    (27/06/17 00:06)

    L´exclociò social es un error de los governos en prò de los ricos i del funcionariat para mantener els vots.....! El resultat es una imigraciò No occidental que iclipsa la cultura de uns valores mes humans. No estic res en contra de altres culturas ,estic en defensa de la meva.

    Respondre
  • #10 cultura ocidental
    (26/06/17 21:13)

    El desti d´Andorra es lo que volen les families que son 4 que tenen els calés, es de imigrants de la guerra de Siria, paquistanesos i tots absolutament tots de la cultura occidental teran que retornar als seus paisos i tornar a cambiar de nacionalitat.Ja vos podeu preparar, tratar de parlar idiomas árabes i construir mesquitas.....!!!

    Respondre
  • #9 Made in Andorra
    (26/06/17 20:10)

    Normal sous de miseria, fer mes hores que un rellotge 1 dia de festa setmanal, amb aquest panorama qui vol treballar ?? que treballin els empresaris els demes per cobrar una merda de 1000 € ens quedem a casa, no entenc com al Govern i als empresaris no els hi cau la cara de vergonya, heu de mirar de portar paquistanesos, aquests de ben segur que callarien el pico...

    Respondre
  • #8 Es clar.
    (26/06/17 15:45)

    Marca Andorra, et contracte per 40 hores, t'asseguro per 20 hores i treballes 60.

    Respondre
  • #7 D eso na
    (26/06/17 11:58)

    Pero si no hay trabajo!, O enchufe o nada, A si, mínimo 40 horas semana por 987€ y no te quejes d nada,con encargadillos de medio pelo dando por cu...

    Respondre
  • #6 Quin panorama
    (26/06/17 11:30)

    En part és lògic, els joves no volen treballar amb sous miserables propis de l'esclavitud legalitzada, és per això que prefereixen estar a casa vivint dels pares o d'ajudes socials.

    Respondre
  • #5 cultura ocidental
    (26/06/17 11:17)

    La base de una cultura Ocidental i mantener els nostres ideals, es la familia, els nostres governants lo terian que sapiquer i potenciar i facilitar a la gent que vulgui tindre fills amb una baixa de 1 any a les mares i 3 mesos als pares, si no fem això ja podem plegar dels nostres ideals, inclos els governants i les sevas families.El 20% que volen els duaners, els sous desorbitats que paga el Govern a gent de fora que els rebaixen i aposten per la gent del Paìs perque no tinguin qu´anar a fora a buscar feina.

    Respondre
  • #4 Pierre
    (26/06/17 09:53)

    Hi ha algù que encara pensi que a 15 anys farà pensions de jubilació ...?

    Respondre
  • #3 Jonas
    (26/06/17 09:51)

    Totalment lògic, és preferible estar a casa sense fer res i vivint del conte ....Perque assistim a una nova andanada contra els drets dels treballadors i les seves prestacions, amb una “reforma”, això sí, moderna i homologable: sous propis del esclavatje,l'abaratiment de l'acomiadament improcedent, la reducció dels terminis de preavís per als comiats o la reducció del cost de les hores extraordinàries o l'allargament de la vida laboral amb la conseqüent precarització de la situació d'alguns assalariats als quals els queden pensions molt baixes.

    Respondre
Veure’n més
12
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts