estacions d'esquí

Grandvalira comença a escenificar el trencament

Ensisa presenta en solitari les activitats d’estiu del seu sector, a diferència dels anys anteriors

Grandvalira comença a escenificar el trencamentFernando Galindo

Creat:

Actualitzat:

El trencament de Nevasa va fer-se evident ahir en la presentació de les activitats d’estiu de Grandvalira, que tot i realitzar-se sota el paraigua de la marca, va centrar-se tan sols en l’oferta del sector Ensisa i sense cap representant de Saetde. En l’acte van parlar el director general d’Ensisa, David Hidalgo, i el director de desenvolupament de negoci d’Ensisa, Jordi Pujol. Una imatge ben diferent de la del 2016, quan van comparèixer junts el cònsol major d’Encamp, Jordi Torres, la directora de màrqueting de Grandvalira, Elisabeth Pérez, i el llavors director general d’Ensisa, Conrad Blanch.

David Hidalgo va dir que el possible trencament de Grandvalira és un tema “que està en mans dels accionistes”. Hidalgo va insistir que els treballadors segueixen “treballant com han fet sempre”. Per bé que va reconèixer que “la situació no és normalitzada” i que, en aquest context, “s’han analitzat les activitats i la necessitat de comunicar-les i s’ha pres una decisió”. Fins ara la marca Grandvalira havia presentat les activitats d’estiu conjuntament. Amb tot, Hidalgo va destacar que “així com a l’hivern hi ha un nivell més gran d’integració, a l’estiu això no es dona”. De la mateixa manera, va posar en relleu que “el client d’estiu i d’hivern tenen un perfil molt diferent”, i que l’afluència de visitants d’aquests pròxims mesos “no es veurà afectada”.

David Hidalgo va admetre que les societats s’aniran preparant per a tots els escenaris possibles, malgrat que va dir que es tracta de “qüestions estratègiques” que no faran públiques. “Avui dia la marca existeix. Seguirem treballant fins que algú ens digui el contrari”, va reiterar. El director general d’Ensisa va afirmar que centren els esforços “en el client perquè aquest no rebi cap perjudici per les desavinences que pugui haver-hi”, i va assegurar que el futur de la marca i dels treballadors de Nevasa és “en mans dels accionistes, que són els qui han de gestionar-ho”.

Públic familiar

Pel que fa a la programació de les activitats estivals, Ensisa ho té tot a punt per començar temporada l’1 de juliol. El director de negoci va indicar que esperen créixer “en xifres superiors al 10%”, una progressió similar a la d’anys anteriors. La zona que rep més públic és la del Family Park de Canillo, on es preveu rebre uns 20.000 visitants. S’hi ha afegit un nou circuit de tubbing i modalitats per llançar-se per la tirolina, la més llarga dels Pirineus. El Bike Park de Soldeu o el golf són altres atractius.

TORRES ADMET QUE ÉS DIFÍCIL DE RECONDUIR

El cònsol major d’Encamp, Jordi Torres, va reconèixer ahir al Diari que el probable trencament de Nevasa és quelcom “complicat de reconduir”. Torres va reiterar que continuaran “intentant que Grandvalira no desaparegui”. Amb tot, va recordar que, arribat el moment en què la dissolució sigui inevitable, el comú d’Encamp farà “costat a Saetde”, ja que va dir que les pistes d’esquí són “un motor econòmic” de màxima importància per a la parròquia. Sobre el fet que Joan Viladomat apuntés a la declaració d’interès nacional de la plataforma –com el que ha fet vessar el got en la relació amb Ensisa– Jordi Torres va preferir no manifestar-se. Així mateix, respecte el fet que el PS d’Encamp acusés la majoria del comú de no ser prou ferma en la defensa de Saetde, el cònsol major va afirmar que han donat suport a Saetde “des del principi” i que ho han manifestat. “Això no treu que estiguem disposats a lluitar per Grandvalira, que és una de les marques més importants del món de l’esquí.”

CANILLO DONARÀ LA SEVA VERSIÓ, DILLUNS

El cònsol major de Canillo, Josep Mandicó, va anunciar que dilluns es donarà la versió de la parròquia sobre el futur de Grandvalira. “Jo no correria tant a l’hora de donar-la per liquidada. Deixem pas a les negociacions i a veure com acaben”, va dir. En aquest sentit, es va mostrar molt convençut quan va afirmar “que cal salvar la marca Grandvalira d’alguna manera o una altra”.

Grandvalira comença a escenificar el trencament

tracking