INSTAL·LACIÓ AERONÀUTICA

Dues aerolínies espanyoles volen oferir vols a la Seu

Les companyies estan interessades a operar des de l’aeroport però estan pendents de la validació del sistema GPS

Dues aerolínies espanyoles volen oferir vols a la SeuFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Dues aerolínies espanyoles estan interessades a oferir vols des de l’aeroport de la Seu. Així ho va afirmar ahir el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, que va explicar, a més, que una de les línies que es podria cobrir és la de Madrid-La Seu. El titular d’Ordenament Territorial va dir que es tracta de dues companyies “amb solera i amb bona implementació a Espanya”, tot i que no va concretar quines són.

Torres també va anunciar que en la reunió d’avui entre Toni Martí i Mariano Rajoy s’espera avançar en l’agilització dels últims informes que han d’emetre les autoritats espanyoles per tal d’autoritzar els vols amb el sistema GPS, que permetria l’enlairament i l’aterratge dels avions encara que les condicions climatològiques siguin adverses. De fet, ja s’han fet vols de simulació per completar l’informe que s’ha de presentar a les autoritats espanyoles perquè doni llum verd a un sistema pioner al país veí, ja que cap altre aeroport espanyol l’utilitza. El sistema sí que està consolidat als països del Nord d’Europa i a França, on ja es fa servir en 30 aeroports.

Torres va explicar que l’autorització del sistema GPS seria “molt fructífer per al país”, tot i que va afegir que això dependrà de l’estudi en curs, que va a càrrec de Luis Pérez, professor del departament de sistemes aeroespacials, transport aeri i aeroports de la Universitat Politècnica de Madrid. Torres va dir que estan pendents dels últims informes després d’haver fet els vols de prova el mes de març passat. “Esperem molt de la reunió”, va afegir Tor­res. Les dues companyies aèries també estan pendents de les avaluacions per saber si finalment podran operar amb garanties des de l’aeroport de la Seu. A causa de la falta de validació del sistema GPS, l’agència de viatges Regina va descartar el novembre passat tornar a utilitzar l’aeroport per transportar turistes a Madrid i Palma. Tot i que la Seu ja fa més de dos anys que pot acollir vols comercials, el desinterès del ministeri de Foment espanyol per autoritzar Aeroports de Catalu-nya (l’agència de la Generalitat que gestiona les infraestructures aeroportuàries catalanes) a usar el sistema GPS ha impedit l’arribada de vols amb passatgers.

La setmana passada, el president de l’Empresa Familiar Andorrana, Francesc Mora, va fer una crida a impulsar l’enlairament de vols des de l’aeroport de la Seu, que també podria tenir una gran importància en cas que el Principat acabi acollint la Cimera Iberoamericana del 2020.

PLA PERQUÈ EL BUS DE LA SEU S'ATURI A L'ESTACIÓ NACIONAL

Govern està estudiant un nou trajecte per a la línia de bus de la Seu per tal que els vehicles s’aturin a la nova estació nacional. El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, no va concretar si s’hauria d’acabar a Escaldes-Engordany o bé a Andor­ra la Vella, tal com defensa la cònsol major de la capital, Conxita Marsol. Torres va precisar, a més, que fins al setembre no es decidirà si els passatgers hauran de fer un transbordament per arribar a Escaldes. El titular d’Ordenament Territorial va afegir que s’intentarà alterar el trajecte sense que el temps de recorregut se’n ressenti. “Es buscaria la manera, conjuntament amb la companyia Hispano Andorrana, de modificar la línia perquè no representi un problema per als usuaris en qüestió de temps”.

Torres va dir que entén les queixes de la cònsol major de la capital i “que es vulgui que tots els autobusos s’aturin a l’estació”.

Malgrat tot, Torres va apuntar que el concurs sobre la gestió de l’estació estipulava que totes les línies internacionals havien de passar per l’estació excepte aquelles que estaven a una proximitat inferior a 50 quilòmetres, que és el cas de la línia de la Seu. “Volem que a l’estació hi hagi afluència i que a l’hora de ser gestionada no generi dèficit”, va assegurar Torres en ser preguntat per la importància dels ingressos que aporta la línia a l’estació (un 30% del total).

Torres va dir que continuen treballant per concretar una proposta perquè les línies d’autobús nacionals s’aturin prop de la nova instal·lació i es faciliti així la connexió de la capital amb la resta de parròquies.

tracking