telecomunicacions

Una avaria causa la caiguda del servei de telefonia fixa durant gairebé una hora

Una avaria causa la caiguda del servei de telefonia fixa durant gairebé una horaXavier Pujol

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Un avaria al servei d’Andorra Telecom va provocar ahir que els usuaris de telefonia fixa es quedessin sense línia durant pràcticament una hora. La mateixa incidència va provocar afectacions puntuals en la telefonia mòbil, malgrat que des d’Andorra Telecom no van poder precisar la xifra de clients que van quedar afectats.

El problema es va localitzar a la xarxa de transport de la companyia i va deixar “aïllada” la central de telefonia de la Massana, que dona servei a tot el país. La incidència es va traduir en un tall que es va detectar al voltant de les 16 hores. Per tal de restablir les comunicacions –que van afectar tots els clients de telefonia fixa i també alguns de mòbil– els tècnics de la companyia van desviar el servei fins a la central situada a la Comella, que actua com a back up de la de la Massana, tal com van explicar des d’Andorra Telecom. L’operació va permetre que la totalitat dels clients recuperessin la línia, segons la informació facilitada per l’empresa, al voltant de les 16.45 hores.

Entretant, els tècnics van continuar treballant per resoldre l’avaria que va provocar el tall i l’aïllament de la central massanenca. Des de la companyia van afegir-hi que es treballava per determinar quin havia estat l’origen del problema.

tracking