Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Economia

El pressupost del sector públic puja un 3,3% enguany respecte del 2016

Els comuns es gasten prop de 143 milions d’euros, un 9,5% més que l’exercici anterior
El pressupost pel sector públic d’enguany és d’1.261.821 milers d’euros. Aquesta xifra representa un 3,3% més que l’any passat, quan es va situar en 1.232.797 milers d’euros. Aquest pressupost inclou tant entitats de l’administració pública com les societats públiques participades, va destacar ahir el departament d’Estadística en un comunicat.
En el cas de les societats no financeres i públiques es disminueix la partida un 7%, que baixa fins als 214,6 milions d’euros. En aquest àmbit, la partida més abundant és la d’Andorra Telecom, que arriba fins als 132,1 milions d’euros. No obstant això, es redueix el pressupost de l’operadora un 11,9%.
  • #10 Que no pari la festa
    (24/03/17 20:09)

  • #9 Toni
    (24/03/17 17:35)

    Com es paga i com es mantindra en un futur? On es el limit? Es quasi el 50% del PIB en despesa q no genera riquesa pel pais, si q beneficia a alguns ... pero aixo no es sostenible en el temps, el comerç no rutlla, els bancs tocats, solament queda la neu ... i a la Vall d'Orient, per q la de la vall del nord esta a la corda fluixa. la neu de la vall d'Orient ha estat gestionada de forma professional, sense interferencies publiques, q si no ... on posen la ma els politics d'Andorra es una prova decq no funcionara mai be, saas, rtva, cresa, son com el Rei Midas a l"inreves, tot el q toquen ho esguerran, i ells no aprenen i els seus votants tampoc

    Respondre
  • #8 estevet
    (24/03/17 16:08)

    Amb quina facilitat es gasten els diners públics! Si dividim 1.3 bilions per 73.000 habitants, el resultat és de 17.300€/càpita. O sigui 1.440€/mes... No veig com es podem gastar tants diners per la meva petita persona...

    Respondre
  • #7 "Benestar de l'estat"
    (24/03/17 13:53)

    És per això que les prestacions de jubilació no estaran garantides d'aquí a 10 anys, els ingressos cada vegada són menors(sous miserables) i les despeses majors.Per un altra banda, l'important no és el benestar del ciutadà, és el benestar de l'Estat.

    Respondre
  • #6 Virtus Unita Verecundiam
    (24/03/17 13:50)

    Tanta despesa publica per fer als quatre de sempre encara més rics.Mare meva aquest pais va millor que mai! Hem pregunto si algun dia hi haura guerra civil andorrana, perque a aquest pas... Jajajajaja

    Respondre
  • #5 Mery
    (24/03/17 12:32)

    Lamentable

    Respondre
  • #4 Burocràcia d'Estat
    (24/03/17 11:03)

    Aquest és el resultat de la burocratització de l'Estat, milers de milions d'euros només per a suportar estructures, però en canvi paguem més i més impostos sense que això repercuteixi en res en el nostre benestar, social, cultural, sanitari, educació, jubilació, prestacions etc .

    Respondre
  • #3 Un d'aqui
    (24/03/17 09:35)

    Aquesta despesa no pot continuar així,ens estem venent el pais i sembla que ningú se'n adona,com pot ser que parròquies com Canillo i Ordino,tinguin una despesa d'un milió d'euros mensual? l2 milions anyals? increible i cregueu que no anem bé no es poden assumir tantes barbaritats,cal un canvi de mentalitat i també de tot el Govern inclosos els comuns.

    Respondre
  • #2 Solució
    (24/03/17 09:30)

    Solució: Pujar el IRPF XD per mantenir ¡5000 funcionari!

    Respondre
  • #1 Capitalisme d'Estat
    (24/03/17 07:40)

    Més impostos, menys sous i retallades en prestacions, però paral·lelament augmenta la despesa pública, algú ho entén ...?

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts