Josep Marticella

“És un encert haver dividit en tres l'oferta de Vallnord”

Per la resposta dels clients i dels ‘Tour operators', el director general de Vallnord Pal-Arinsal`, Josep Marticella, fa un balanç molt positiu de la separació comercial del domini, que permet donar més visibilitat a cada producte i escollir destí

“És un encert haver dividit en tres l'oferta de Vallnord”Xavier Pujol

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

En plena temporada d’hivern amb molta afluència i treballant ja en l’oferta massanenca d’estiu, i tot i que es mostra prudent respecte al balanç final, Josep Marticella reconeix que tornarà a deixar beneficis, i destaca la bona resposta dels esquiadors britànics, que omplen Arinsal, i del mercat francès, que guanya pes cada hivern, segons comenta en una entrevista a COPE Andorra-AD Ràdio.

Pal-Arinsal està tenint una temporada d’esquí molt bona?

A la muntanya sempre ens movem per criteris de molta prudència i podem dir que la temporada està anant bé, va costar però haver invertit en neu de cultiu amb les finestres de fred que hem tingut ens han permès produir i treballar en condicions. Estem molt satisfets per l’inici de temporada i després les nevades van ser força generoses i ens han permès tenir una molt bona base de neu, i ara ja només estem produint en algun punt estratègic per no tenir dificultats per arribar fins a final de temporada. Hem tingut algun dia de molt vent que ens ha fet tancar algun sector i algun dia tot i això també ho acabes notant als comptes d’explotació.

El global d’afluència superar l’any anterior?

El pressupost està fet alineant-nos amb Andorra Turisme amb la xifra de créixer un 2% i ara estem al 2,5%, però s’ha d’agafar amb molta prudència perquè vindran setmanes més altes i més baixes i quan compares històrics de vegades hi ha decalatge. L’any passat vam fer 503.000 i hauríem d’estar a prop dels 515.000 si tot acaba funcionant.

En el compte de resultats es nota aquest increment?

Fa tres anys que tenim un resultat positiu i estem molt satisfets, i no som una societat que reparteix dividends, sinó que el que fem és reinvertir per millorar el producte, i la projecció fins a final de temporada és aconseguir el pressupost que ens havíem marcat, que és positiu, i si anés en aquesta línia estaríem per sobre del pressupostat.

Setmana Santa cau molt lluny. Què pot aportar?

Tanquem el 17 d’abril i arriba tard, la trampejarem com puguem. Hem fet promocions i hem mirat de ser molt atractius per retenir al màxim el client i no perdre les últimes setmanes el que hem aconseguit abans. Comencem a tenir bones notícies i amb aquestes promocions hi haurà una mica d’afluència, també el client portuguès, que tradicionalment ve les últimes setmanes, hem fet un esforç particular amb aquests clients i penso que no seran setmanes gaire fortes però si correctes.

Creixen més els grups o els clients individuals aquest any?

És un mix. De grups, que representen un 40%, tenim una afluència similar. El que sí que és veritat és que hem revisat una sèrie de tarifes cada any i això fa que siguem més eficients i aconseguim que el client marxi més satisfet. El creixement de client particular és superior al de grups, que són més aviat entre setmana, i el particular el cap de setmana, i conviuen força bé perquè hem estat capaços de discriminar les dues realitats i tenir un self força competitiu i agradable, i els grups agraeixen l’esforç i el client particular es reparteix pels diferents punts de restauració. L’escola d’esquí també està molt adaptada al públic que tenim, sobretot a Arinsal, amb molt client anglès i anglòfon, i l’adaptació que té el poble a aquest públic fa que aquest mercat sigui molt fidel.

El client del mercat britànic que arriba a Arinsal no es pot identificar amb ‘low cost’?

No, i aquesta és la força que tenim a Arinsal, finalment és un producte integral, tots anem en la mateixa línia i en cap moment hem abaixat preus, més aviat ha estat el contrari i sempre en la línia de millorar l’oferta i sobretot creant nous productes, sent molt més atractius. Sí que és veritat que és un públic que més d’una altra estació voldria i segurament ha fet alguna acció que va en contra de la nostra filosofia, però nosaltres el públic anglès a Arinsal és quelcom que volem preservar, conservar i cuidar, perquè realment n’estem molt satisfets. Se senten comodíssims a casa nostra, veuen tots els esforços que fem i el tema del preu és important però al final el servei també compta.

Com està funcionant aquest any el mercat britànic?

El principi de temporada difícil per les dates de Nadal en cap de setmana els complicava l’operativa, també hi ha estacions que havien fet una política una mica més agressiva.

L’estació de l’altra vall?

Tampoc no entraré en detalls, és un client força atractiu.

Quins mercats funcionen bé?

L’espanyol sembla que hi ha una recuperació i és el nostre primer mercat, sobretot el de Catalunya. Molta satisfacció amb el mercat francès que ja fa un temps que estem treballant de forma molt recurrent i potent, i tot i les dificultats d’accés per venir fins a les valls del nord, que queda una mica lluny, és dels que tenim més índex de repetidors. Representa més del 10% i és un públic amb un marge de contribució important perquè consumeix i utilitza molt els nostres serveis.

Com està funcionant la separació comercial de Vallnord Ordino-Arcalís?

Estem en total sintonia. És un encert el resultat de les tres ofertes i finalment estem fent l’oferta Vallnord, que és l’oferta mare i potent, i permet escollir destí. Són dues estacions complementàries, cadascuna amb la seva personalitat, i els resultats ens estan acabant de donar la raó i els productes es comercialitzen de forma més clara, indiquen que no estem units físicament i acabaran donant més visibilitat a les valls del nord del que havia estat fins ara. Si els resultats acompanyen vol dir que el públic ho ha entès i els tour operators ho han entès de seguida, que els tres productes els donen moltes opcions, segons el target del client l’envien cap a una estació o una altra o juguen amb el forfet Vallnord. Ens està donant molt bon resultat.

Estan dissenyant novetats per a l’any vinent?

El maldecap és que estem a l’hivern pensant en l’estiu. Seguirem treballant molt per potenciar el bike park i paral·lelament el mountain park, el parc de cordes, que ens dona molt de joc per a estiu i hivern. L’aposta és guanyadora i l’estiu passat vam créixer en facturació un 30,7% i hi continuarem treballant perquè la desestacionalització a Pal-Arinsal no és que ens la creguem, és que és una realitat. La nostra feina és de 10 mesos. Acabem el 17 d’abril i tornem a obrir el 20 de maig els caps de setmana, el 16 de juny ja obrim de forma ininterrompuda fins a l’11 de setembre, i després els caps de setmana fins al 15 d’octubre per tornar a obrir l’1 de desembre. És un no parar i ens permet tenir una estructura més fixa i formada i crec que ajudem molt a dinamitzar la vall i la parròquia, i en general ens ho agraeixen, perquè restaurants i hotelers poden donar més joc.

tracking