Tres mesos per presentar accions comercials

El Govern crea un òrgan perquè entitats privades i públiques treballin conjuntament

Tres mesos per presentar accions comercialsFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Entitats públiques i privades tenen tres mesos per presentar les seves propostes per millorar les principals àrees comercials del Principat, va anunciar ahir el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp. En concret, ahir va donar a conèixer el Consell Andorrà per a la Competitivitat del Comerç, en el qual treballaran conjuntament el Govern, els comuns i comerciants, entre altres, per implementar el pla de turisme de compres. El CACC, que tindrà sis comissions, començarà a funcionar aquest mes i els integrants tenen fins al juny per proposar les accions que creuen que s’han de realitzar en cadascuna de les àrees comercials. “Al final d’aquests tres mesos, aquestes accions hauran d’estar ben definides, ben calendaritzades i amb un pressupost bastant afinat”, va apuntar Camp, després de presentar el funcionament del CACC davant de representants del sector públic i privat. Algunes de les mesures, segons Camp, es preveu que es realitzin a curt termini, com ara la reducció del període de rebaixes de tres a dos mesos, que podria començar al juny. D’altra banda, les comissions podrien necessitar més de tres mesos per definir les accions de llarg termini.

Etiquetes:

En detall, el CACC inclourà quatre comissions territorials: una per al sector de l’eix comercial central (avingudes Meritxell i Carlemany); una altra per a les àrees complementàries al sector central (nucli antic d’Andorra la Vella, Riberaygua i travesseres, Bulevard Fener i Santa Coloma); una per al Pas de la Casa, i una altra per a la resta de parròquies. En cadascuna participaran els comuns competents, comerciants, representants del ministeri de Turisme, de la Cambra de Comerç, de la Confederació Empresarial d’Andorra, de la Unió Hotelera i d’Andorra Turisme.

Així mateix, hi haurà la comissió de gestió i la de comercialització, comunicació i grans esdeveniments. Aquestes, va dir Camp, tindran un eix transversal i faran accions d’àmbit nacional.

El ministre va explicar que les comissions són consultives i no executives, ja que “es reuneixen i decideixen”, però després hi haurà “l’autoritat competent que executa”. És per això que el CACC també inclourà el comitè de seguiment, que, entre altres funcions, transmetrà les decisions de les comissions als comuns i al Govern perquè les executin.

A més, Camp va anunciar que han contractat una assessora externa perquè coordini les comissions i el comitè de seguiment. Aquesta contractació es prolongarà durant sis mesos i té un cost de 45.930 euros.

DIVERSIFICAR EL COMERÇ DEL PAS

El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va exposar ahir que si el Pas de la Casa es mostra contrari a l’outlet igualment s’haurà d’implementar un nou model comercial que diversifiqui l’oferta actual, que se centra en la venda d’alcohol i tabac. “S’ha de frenar i limitar i que hi hagi botigues amb altres ofertes”, va expressar Camp. El 22 de març es reuneix la comissió del Pas de la Casa, que “haurà de definir molt bé les accions a dur a terme dins de les accions de l’outlet per acabar d’aterrar el concepte”. Tot i així, va reconèixer que segurament s’hauran de realitzar estudis addicionals per veure si l’outlet és factible.

tracking