seguretat social

Les queixes a la CASS són bàsicament contra el criteri mèdic i l'atenció del personal

Les queixes a la CASS són bàsicament contra el criteri mèdic i l'atenció del personal

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) va rebre durant l’any passat 110 queixes (67) o suggeriments (43) dels afiliats, el que significa un 0,05% de les actuacions de la parapública. El principal gruix de les reclamacions se centren en desavinences de criteri mèdic dels professionals de la CASS, amb 48 casos, i en la disconformitat amb el tracte rebut per part del personal (21). La parapública va començar en el present mandat un pla d’acció per millorar l’atenció a l’usuari i inclou cursets de formació al personal en aquest camp. Els problemes respecte a les discrepàncies del criteri mèdic és un camp complicat de solucionar perquè significa que els facultatius fan un diagnòstic (per exemple aixecar una baixa) amb el qual el beneficiari no està d’acord.

La major part de les reclamacions han estat incidències recollides pel mediador de la parapública en entrevistes amb usuaris. N’hi ha 27 que s’han rebut directament a la bústia de la CASS i 26 han estat cartes al raonador del ciutadà plantejant una queixa a la Seguretat Social. Cal destacar que el mediador, el doctor Josep Maria Goicoechea, ha estat la principal via d’entrada de les reclamacions tot i començar a actuar a partir de setembre.

tracking