Mònica Pascual

“Volem recuperar la confiança de la gent en les agències de viatges”

“Volem recuperar la confiança de la gent en les agències de viatges”Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Mònica Pascual és la nova presidenta de l’Associació d’Agències de Viatges d’Andorra (AAVA) des de començament de mes. Un càrrec que, com a mínim, ocuparà un any fins que es torni a reunir la junta en una assemblea. Les tasques que ha de desenvolupar, però, no li venen de nou, ja que fins ara era la vicepresidenta de l’entitat. Entre els seus reptes es troba consolidar el sector i l’associació.

Quantes agències de viatges hi ha a Andorra?

Agències registrades a Andorra n’hi ha una infinitat, però dins de l’associació en tenim 25, de les quals 11 són receptores (que reben turistes) i 14 mixtes (que reben turistes i proporcionen viatges a l’estranger).

Quin és el seu repte com a presidenta?

Volem consolidar l’associació dins del teixit de les associacions d’Andorra.

En quin sentit, volen consolidar l’AAVA?

Volem recuperar la importància que té el sector de les agències a Andorra i la confiança de la gent. Intentarem reactivar la Llei de turisme, involucrar tots els associats i participar com fins ara amb tots els actors del turisme i en actes puntuals.

Quines dificultats es troben al sector per poder desenvolupar la seva feina?

Una és la competència deslleial, que existeix i existirà. L’altra és la sensació de falta de confiança per part de les persones a l’hora d'anar a comprar a les agències de viatges, ja que tendeixen a comprar fora del país o per internet en lloc d’utilitzar les agències del país.

Quin tipus de competència deslleial tenen?

Ens referim a operadors que no estan a Andorra i que no estan basats al Principat. Internet també és una competència deslleial perquè venen més barat del que podem vendre nosaltres.

Com es pot combatre això?

Té difícil solució, però s’intenta resoldre. Això no depèn d’un sol, sinó de molts. Evidentment, l’intrusisme és un problema que hem de solucionar des d’aquí. S’ha de mitigar com es pugui la competència deslleial.

Quins són els principals reptes del sector?

Com a empreses privades el que pretenem és continuar i seguir en el mercat. Pel que fa als reptes, com afirmava, el principal és recuperar la falta de confiança de la gent en les agències de viatges.

Per què la gent ha perdut la confiança en les agències de viatges?

Suposo que el motiu és la competència deslleial. La gent entra a Internet i ho troba més barat, però no s’adona que les agències de viatges et donen un servei que no et dona Internet. Si tens un problema, a les agències de viatges sempre hi ha una persona al darrere que ho arregla.

Quins són els principals turistes que venen a Andorra?

Espanyol, francès i anglès. També depèn de la temporada. A l’hivern hi ha molts més britànics i russos que a l’estiu. A l’hivern venen a esquiar de tots els llocs i a l’estiu més gent de prop, com espanyols.

Es plantegen fer iniciatives per ampliar-se a d’altres nous mercats?

Les agències receptores participen en més fires i intentem anar a fora a buscar els nous mercats, però això també és una feina d'Andorra Turisme.

És fonamental la cooperació entre el sector públic i privat?

Sí, per a nosaltres és primordial.

Quins són els principals atractius que pot oferir Andorra?

L’esquí i les compres.

Quins són els destins preferits dels andorrans?

Principalment la platja i ara el mercat asiàtic comença a ser un dels destins més rellevants. Els andorrans són grans viatgers. Els agrada viatjar per la porta gran i fer grans trajectes.

Àsia està de moda?

Jo crec que sí. A més són països als quals ara es pot viatjar relativament tranquils. A Àfrica, Egipte o el Pròxim Orient no s’hi pot anar ara.

tracking