Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Reforma sanitària

El triple de ressonàncies que a Europa

A Andorra es fan tres vegades més ressonàncies per habitant que la mitjana del continent
Les estadístiques de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) indiquen que el nombre de ressonàncies magnètiques és equivalent al triple de la mitjana europea. La parapública va ser conscient d’aquesta disfunció durant l’anterior mandat del consell d’administració dirigir per Josep Delgado i va decidir prendre mesures. La ressonància, una de les proves mèdiques més cares, va passar a ser un dels actes mèdics que requerien obligatòriament una entesa prèvia per part de la CASS. A efectes pràctics significa que cada cop que un metge recepta una ressonància el pacient ha de desplaçar-se perquè un dels metges de la parapública
  • #9 ah si?
    (14/02/17 00:16)

    Aquestes coses són les que m'indignen.Ricard si això que dius es cert, perquè el ministeri de Salut va autoritzar una segona màquina l'any 2009? més màquines=més proves. Perquè aquestes estan en mans de privats, i no a la sanitat pública? tot i no ésser una prova urgent, no s'en poden fer els caps de setmana i els pacients hospitalitzats s'han de desplaçar amb el sobrecost que comporta. Perquè no es remuneren les proves que excedeixen les que marca la OMS al cost marginal (el preu que costen, que és d'uns 80€, i no el de tarifa que deu estar sobre els 200€) d'aquesta manera, no s'en farien més de les que calen (ningú treballa per no guanyar-se el pa). Perquè, perquè, perquè...pregunteu-ho als qui fan les polítiques sanitàries, ells sabran... però no intoxiqueu a la població andorrana amb enganys. Tots sabem quins són els lobbys de la sanitat, i que això mai canviarà. Bona nit!

    Respondre
  • #8 Josep
    (14/02/17 00:05)

    parlem de condescendència amb els voltors

    Respondre
  • #7 jajaja
    (13/02/17 13:51)

    Silvia de Cambra va dir..
    això és un comentari de catxondeo, no? O es per prendre per idiota al personal?

    Respondre
  • #6 La bossa o la vida
    (13/02/17 12:54)

    Dos millor que un ... en aquest cas tres ... La sanitat és un negoci descarat a costa del malalt i de impostos.El benestar del ciutadà no importa res, només importa el creixement exponencial del PIB.

    Respondre
  • #5 pepe
    (13/02/17 10:37)

    q titular de noticia mas vergonzoso, como se nota...Como dicen por aqui, es normal pq es un pais de esquiadores. Seguro q de esas estadisticas han sacado a Suiza. Por lo demas, tambien podrian decir q los funcionarios son menos del diez por ciento en Europa y q en Andorra la funcion publica alcanza a mas del diez por ciento, eso por no hablar del abultado deficit, q yo personalmente opino q es un reflejo de la corrupcion de un pais.

    Respondre
  • #4 la media de la media de la media...
    (13/02/17 10:00)

    També tenim 30 vegades més urbanos per habitant (per donar algun exemple) que a Europa.... quins titulars....!!!

    Respondre
  • #3 César
    (13/02/17 09:28)

    És cert el de les cesàries ... l'OMS recomana un màxim d'un 15% de mitjana, Andorra està per sobre del 60%, el motiu és el de sempre, facturar més diners per la intervenció.Els perjudicats són els més febles, la mare i el nadó.

    Respondre
  • #2 Silvia de Cambra
    (13/02/17 08:52)

    Normal en un país d'esquiadors.

    Respondre
  • #1 Pitjor les cessàries
    (13/02/17 07:47)

    Encara més per sobre està el nombre de cesàries, i això és molt més greu ja que causa un patiment al pacient només per a que les ginecòlogues cobrin més.I tantes altres coses estan descontrolades.

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts