Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Economia

Els autònoms han de cotitzar 449,1 euros mensuals a la CASS

És el 22 per cent del salari mitjà mensual, que enguany s’ha establert en 2.041,35 euros
Uns treballadors amb una nevera a l'avinguda Meritxell.

Els autònoms han de cotitzar 449,1 euros mensuals a la CASS

Uns treballadors amb una nevera a l'avinguda Meritxell.

Fernando Galindo
Actualitzada 01/02/2017 a les 06:51
Els autònoms hauran de cotitzar a la Caixa Andorrana de la Seguretat Social un total de 449,1 euros mensuals, segons es va publicar ahir en un Butlletí Oficial del Principat d’Andorra (BOPA) extraordinari. Aquesta suma s’extreu del 22% del salari global mensual mitjà que les persones assalariades cotitzen a la CASS, que enguany és de 2.041,35 euros. D’aquests, el 10% és el que paguen a la branca general i el 12% per a la jubilació. Cal recordar que fins a mitjans de l’any passat la cotització era del 20%, però es va apujar dos punts.
Amb aquest règim, els autònoms enguany han d’aportar a la CASS 204,14 euros a la branca general i 244,96 euros en concepte de jubilació.
En relació a l’any passat, el sou mitjà de les persones assalariades va ser de 1.973,43 euros. Com que llavors la cotització era del 20%, els treballadors per compte propi van començar l’any havent d’aportar un total de 394,7 euros mensuals. D’aquests, 157,87 euros eren per a la branca general de la CASS, mentre que els altres 236,82, per a la jubilació.
El sistema de cotització dels autònoms està en revisió. En aquest sentit, el president de la CASS, Jean Michel Rascagneres, va proposar al novembre que els treballadors per compte propi cotitzessin en funció del que ingressen. En aquest sentit, pagarien un 22% del que facturen a la CASS. Això suposaria el mateix règim que tenen actualment els assalariats. Els partits polítics es van mostrar favorables a aquesta mesura.

EL GENER TANCA AMB UN 1,3% DE VARIACIÓ INTERANUAL, QUE ÉS UN 0,9% MÉS QUE EL 2015
La variació interanual estimada de l’índex de preu de consums (IPC) és d’1,3% aquest gener, segons va publicar ahir el departament d’Estadística. Si es confirma aquesta xifra, suposaria un increment de nou dècimes respecte al mes de desembre, quan l’IPC interanual va tancar amb un increment del 0,4%.
També és un augment destacat en comparació al gener de l’any 2016, quan l’interanual va tancar amb una xifra negativa de 0,6% punts. En relació a altres països, Espanya registra un IPC avançat de tres punts al gener, que si es confirmés representaria una pujada d’1,4 punts respecte al desembre. En el cas de França, l’IPC estimat per aquest mes és d’un 1,4%, percentatge que suposaria vuit dècimes més que al desembre.
L’IPC avançat és un càlcul previ al definitiu, que s’extreu al voltant del 98% dels preus que s’han entrat al gener. Els preus que no han estat enquestats s’utilitza els mateixos que el mes anterior.
  • #21 Alex
    (03/02/17 23:11)

    Jo porto 6 anys treballant com un boig, soc autònom i mai m'he pagat un salari de mes de 2000€, de fet tinc sort de tindré la meva mare per ajudar-me a la feina perquè entre la CASS, els nous impostos cada vegada es Ms complicat 

    Respondre
  • #20 J.s.m
    (02/02/17 21:20)

    Aixi anem pot ser tindrien que mirar molt be quin son els ingresos de tots els autonoms aixo lo primer.Al ritme que anem acabarem tots de funcionaris, per que al final es carregaran a tota enpresa enprenedora o mes ben dit lluitadora per mantindres tot l'any.Lo que no acavo mai de entendre que tot lo que se ha fet malament durant tans anys perque tenim que pagarlo els mateixos, potser ja es hora de que paguin las adminitracions publiques tambe com autonoms tots els encarregats diretors etc etc que deunido ni an uns quans.

    Respondre
  • #19 Ricardo
    (01/02/17 22:56)

    Gracies a tots veig que no soc el unic que cobra per sota dels "2000€"!!

    Respondre
  • #18 pp
    (01/02/17 20:35)

    quina porqueria d'assegurança tenim , que ens pugen als autonoms donant per fet que tots guanyem el mateix ,aixo si les prestacions cada dia pitjor i si un autonom cau de baixa i te algun treballador al seu carrec,va fi no pot moure ni un llapis , pot ser que plegem i maxem a treballar de funcionaris o per un altre ,gracies per promoure la empreneduria "chapeau"

    Respondre
  • #17 CDiego
    (01/02/17 19:45)

    No tenen vergonya. Salari mitja de mes de 2000 Euros? Això surt, suposo, de sumar el salari de la dona de neteja i del gerent i dividir per dos. No seria mes just pagar en funció dels ingressos reals de cadascú? Qui es el guru que proposa aquestes soluciones?

    Respondre
  • #16 Assassinant els autònoms..
    (01/02/17 18:07)

    Potser que posem fré al greuge comparatiu que tenim els autònoms enfront qualsevol assalariat, no es en va podriem anomenar que s'està "assessinant" el col.lectiu. Com diuen altres comentaris, ja seria hora de fer un salari mitjá REAL.D'altra banda , posar fré a la "sangria" de la CASS el que paga i com.

    Respondre
  • #15 Ostres
    (01/02/17 17:19)

    Ostres! I jo com autónoma que soc sense assabentar-me de que podía treure un salari de més de 2.000€... Això sí, pagar tots els mesos a la Cass i pregant per no possar-me malalta. Tots aquets anys lluitant amb un petit negoci per sortir endavant i sense saber que podía treure un bon sou...

    Respondre
  • #14 Julia
    (01/02/17 17:17)

    La Paquita m'ha fet els números ràpid.40 hores en un centre comercial netejant. 1.090 € 20 hores en domicilis 300 € Lloguer: 650 € Cass 450 € = 290 € per viure ella, la seva mare i una filla de 10 anys. Calefacció? Dentista? Carnisseria? son luxes.

    Respondre
  • #13 ufff
    (01/02/17 17:09)

    Pero que feu???? aixi destruireu al pobre infeliç que es llança a provar sort. Si fosi proporcional OK, pero aixi??, no home no, em surt mes a comte cobrar la desocupació, el retorn, etc... esteu fent un copia i pega de Espaya....MALAMENT

    Respondre
  • #12 Quid pro quo
    (01/02/17 16:47)

    És directament proporcional, a més impostos i obligacions de cotitzacions, més economia submergida, més baixas i més estafes a la Caixa Andorrana de la Seguretat Social.

    Respondre
Veure’n més
21
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts