Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
estadística sanitària

120 avortaments a Catalunya

Augmenten més del doble les noies menors de 20 anys que acudeixen a clíniques catalanes per interrompre l’embaràs
Un total de 120 dones van inter­rompre voluntàriament el seu embaràs en clíniques catalanes durant l’any 2015. La xifra, registrada pel departament de Salut de la Generalitat, mostra certa tendència a la baixa en comparació amb el 2014. Llavors van ser un total de 124 les ciutadanes que van acudir a la sanitat catalana per avortar, unes dades que ja eren inferiors a les 131 del 2013 i les 133 del 2012. Entre el 2014 i el 2015, així, es va registrar una disminució del 3,22%. Pel que fa al perfil, en aquesta ocasió dominen les dones d’entre 20 i
  • #11 Josep
    (19/01/17 23:57)

    Mentres les dones segueixin parin ( i espero que aixi sigui per molt de temps), son elles les que han de decidir, faltaria més que els ultraconservadors haguessin d'impossar la seva ideologia. Fins on discutir els drets i deures de la persona no nata?

    Respondre
  • #10 Metge
    (19/01/17 17:54)

    Irresponsabilitat del promotors de l'ofensiva actual anti-avortament que podem observar actualment (Polónia, Espanya, USA, Francia...). El millor mitjá per fer baixar la quantitat d'avortament es deixar de culpabilitzar les dones que hi han de requerir, i promoure un bon acces a l'educació i contracepció. Tot i que la legislació del nostre païs sigui una de les pitjor del mon, aquest xifres desmostren que per sort no s'aplica, pero desmostra també l'hipocresia de la legislació (una llei que no es pot aplicar es una mala llei) i queda vergonyos que no es pugui fer en el nostre païs per culpa sobretot d'influencios religioses d'un altre temps

    Respondre
  • #9 Marc
    (19/01/17 17:47)

  • #8 Embaras
    (19/01/17 16:46)

    Irresponsabilitat total d'aquestes noies o dones,en els temps que estem si una noia o dona no es vol quedar embarasada no si queda,hi ha molts mitjans,no estem a la dècada dels cinquanta.Irresponsables.

    Respondre
  • #7 Meritxell
    (19/01/17 16:32)

    Déu-n'hi-do ara avortar se li'n diu assassinar. Doncs tancarem per assassinar als ginecòlegs, metges de capçalera i altres....I ara més que mai a tots el framacèutics ja que a ANDORRA, és ven " LA PASTILLA DEL DIA DESPRÉS ". Quanta hipocresía, la dona amb el seu cos fa el que vol. NOSALTRES PARIM NOSALTRES DECIDIM. i per molt que AVORTAR no agradi, el temps ens demostra que sempre hi ha hagut avortaments i sempre n'hi haurà. La dita " y darás a luz a tus hijos con dolor ", queda molt bé oi. Senyors i senyores els temps han canviat !!!!

    Respondre
  • #6 Julia
    (19/01/17 13:27)

    Per quin motiu la fiscalia mo actua i codi penal en ma reclama les dades de qui ha comès un assassinat?

    Respondre
  • #5 Vergonya
    (19/01/17 13:11)

    Una hipocresia majúscula que posa de manifest la nostra doble moralitat.La Constitució Andorrana hauria de reescriure per complet, perquè l'únic que fa és condemnar-nos a la demagògia, la hipocresia eclesiática ia la individualidad.Todo aquest assumpte relacionat amb el Avortament és pura demagògia i està fomentat i justificat a consciència ia conveniència del sistema, la dona del segle XXI pateix profunda impotència, en ser manejades com titelles per un sistema amoral.

    Respondre
  • #4 juanito
    (19/01/17 12:19)

    quina hipocrisia, quina vergonya i quin pais que en aquest segle si una dona (per les circumstancies que siguinç) ha de patir un avortament el seu pais (que vol sembrar pur, pero es nomes l´hipocrisia en estat pur) ho prohibeixi i que la pobre dona hagi de buscar la solucio en un altre pais. es que no pateix prou la pobre dona? es que vivim en la edat mitjana????

    Respondre
  • #3 pepe
    (19/01/17 11:48)

    ya, y quien decide por la persona no nacida? No estamos en el siglo XIX,las cosas han cambiado mucho y los condones y demas se pueden comprar en cualquier farmacia o supermercado. ¿Es q no habria 120 parejas, heteros u gays, q podrian adoptar a esos infantes o nacidos? Debe ser mas importante construir un edificio de STA o muchas rotondas....Claro, la vida de un europeo no vale nada si no ha nacido. Lo mejor, es q los q suelen apoyar el crimen del aborto, tambien suelen apoyar a los amigos islamicos. Asesinar personas en el vientre de su madre, no es un derecho. Y no es cuestion de religion, es cuestion de humanidad.

    Respondre
  • #2 pep
    (19/01/17 09:33)