Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
idioma oficial

Cultura activa una campanya perquè es parli més català a la restauració

"Esperem que tant els restauradors com els clients del país mantinguin converses en català", han assenyalat des del Govern
Gelabert i Sans han presentat avui la campanya.

Cultura impulsa l'ús del català en la restauració

Gelabert i Sans han presentat avui la campanya.

SFG
Actualitzada 17/01/2017 a les 12:27
El departament de Cultura ha posat en marxa la campanya 'Per començar, en català' que té "la voluntat de promoure la llengua oficial en la restauració i per complir els drets i deures que emanen de la Llei d'ordenació de la llengua", tal com ha anunciat avui la ministra Olga Gelabert, entenent que "el català és patrimoni d'identitat del país i un element que cohesiona la població". 

Els resultats de la darrera enquesta impulsada pel ministeri mostraven un augment "considerable" de l'ús del català en els entorns analitzats, però en l'àmbit de la restauració, tot i haver augmentat l'atenció al client en l'idioma oficial, continuava sent de les més baixes de l'estudi. La campanya pretén revertir la situació.

"En un país com Andorra el més lògic és que el primer contacte amb el client sigui amb l'idioma oficial, aquest és l'objectiu principal de la campanya, i és l'objectiu que volem compartir amb tots els empresaris del sector de la restauració", ha destacat la ministra, qui ha fet una crida a tots els empresaris del país perquè "ajudin a donar força a la campanya".

Demà es començaran a repartir entre els establiments uns lots que ha preparat l'Àrea de Política Lingüística, que consisteixen en unes estovalles que tenen imprès el lema de la campanya, 'Per començar, en català', i se'n repartiran 200 a cadascun dels 928 establiments del país. Els lots també inclouen un parell de cartells que els empresaris hauran de penjar en un lloc visible. Des del departament demanen "un esforç de col·laboració" als responsables de bars i restaurants per donar visibilitat al projecte.

"Esperem que tant els restauradors com els clients del país mantinguin converses en català", ha explicat el responsable de Política Lingüística, Joan Sans, qui ha afegit que l'acció, que durarà aproximadament un mes, té un pressupost de 16.000 euros.
  • #5 Xavier
    (18/01/17 20:20)

    El problema de que no es parli catala es DEL GOVERN D ANDORRA , que a sobre diu que es independent , i un be negre.La darrera vegada que vaig passar per Andorra, al pas de la casa, els restauradors ni m entenien en catalq. Parlant amb funcionaris em diuen: el catala a Girona.Reitero, LA CULPA ES DEL GOVERN ANDORRA, si es que Andorra es independent. En qualsevol pais serios i dels de debo, quan es necessiten forasters per treballar se ls demana de parlar la llengua i si no la parlen no entren. Aixo passa a Australia, per exemple.SALUT andorrans i a veure si us INDEPENDITZEU d Espanya i de Franca a l hora.

    Respondre
  • #4 Jo
    (17/01/17 23:40)

    Si, ara que els podreu contractar per 100 euros menys, obligueu-los també a estudiar el català en el seu temps lliure... Com deia el meu pare, "no hay duros a cuatro pesetas"...

    Respondre
  • #3 Katia
    (17/01/17 19:08)

    "En un país com Andorra el més lògic és que el primer contacte amb el client sigui.." això EL CONTACTE més que l'idioma l'important es l'atenció al client, la professionalitat del servei i el tracte que tenim amb ell, el somriure es universal doncs això la campanya hauria d'anar per aqui penso, "Per començar, somriu!"

    Respondre
  • #2 Meritxell
    (17/01/17 16:51)

    Feu tard amb la campanya, una cosa és la llengua oficial i una altra cosa és la llengua popular en el 80% dels casos, que és l'Espanyol, això, sumat al fet que Andorra està sent espanyolitzada en tots el organismes oficials ens condemna a charneguisme.

    Respondre
  • #1 Carlemany
    (17/01/17 14:41)

    JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA!!!!!!!!! Comencem també a tractar els clients amb educació, perque al moment que el cambrer s'entera que no parlen Castellà (que son del nord), se li canvia la cara i el tracte radicalment!

    Respondre
5
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477