Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
relacions exteriors

Puigdemont, obert a parlar amb Martí del "malentès" de la resolució

El president català ha manifestat la intenció de resoldre la tensió arran del veto i es preveu que en breu tracti la qüestió amb el cap de Govern
Actualitzada 17/11/2016 a les 21:10
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, té la intenció de parlar amb el cap de Govern, Toni Martí, sobre la resolució aprovada pel Parlament català en què considera Andorra paradís fiscal i desfer així el que el mateix Martí ha qualificat de "malentès" i "malaurada resolució". "Sé que el president Puigdemont vol parlar amb mi i amb ell aclarirem el que penso que és un malentès i des del meu punt de vista unes desafortunades resolucions", ha manifestat Martí als periodistes aquest vespre al final de la sessió del Consell General. 

De la mateixa manera, avui mateix el conseller català d'Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència, Raül Romeva, ha trucat el ministre d'Afers Exteriors, Gilbert Saboya, per la mateixa qüestió, tal com ha informat també Martí a la premsa. 

Des del Govern s'entén que "la bona predisposició mostrada pel President de voler-ne parlar personalment demostra la bona relació que hi ha i hi ha hagut històricament amb Andorra" ja que s'entén que "no ha estat de les resolucions més encertades" que ha aprovat la cambra catalana. Així, el mandatari ha apostat per la prudència i demana "no treure les coses de mare" a l'espera de la futura conversa amb el govern veí. "Hi ha la predisposició que aquestes resolucions es resolguin per la via que les solucionen els bons veïns, parlant. En breu parlarem i m'hi posaré i ben de gust al telèfon", ha reiterat. 

De totes maneres, el cap de Govern ha assegurat entendre que els consellers generals de tots els partits polítics s'hagin pogut sentir molestos davant l'actuació de Catalunya perquè "és una resolució que no s'ajusta a la realitat ni fiscal, ni social ni econòmica d'Andorra", ha conclòs.




 
Etiquetes
  • #9 Joan Carles
    (18/11/16 00:52)

    Estic completament d´acord amb el Lluis (17/11/16 21:04) La democracia es Respecte, Rigor i Responsabilitat a partir d´aqui lo demes es una porcaria.........

    Respondre
  • #8 Carles
    (17/11/16 22:59)

    Lluis, tota la rao, que collons es pensen aquests

    Respondre
  • #7 CAT
    (17/11/16 22:50)

    Disculpes a Andorra de part de molts Catalans que no estem en absolut d'acord amb aquesta imbecil resolució promoguda pels perro-flautas que tenen de genolls a Juntsxsi. Visca Catalunya Lliure!

    Respondre
  • #6 Isard
    (17/11/16 22:12)

    Pero catalanets que no teniu prous pollos a casa vostra que tingueu que tocar els collons a Andorra? El tema del Palau de la musica no conte,les comissions del 3% tampoc,quantes persones de la Seu treballen a Andorra tampoc..... I podrie continuar. Sou una banda de desagraits envejosos i frustrats!!!!!

    Respondre
  • #5 Mimi
    (17/11/16 21:56)

    Ja veiem de què van els indepes!. Estic d,acord amb que als andorrans ens convé bones relacions amb Madrid, París i Brusseles. Especialment París, que els catalans ja veieu com ens tracten. Aeroport ja! I dintre de les nostres fronteres que els veïns del sud són poc fiables.

    Respondre
  • #4 Ros d'Eroles
    (17/11/16 21:32)

    Lluís va dir..
    A fer punyetes anem nosaltres, som un micro punt al mapamundi... anem fent. Ja aviso que quan ja s'enfotin del tot amb la nostra sobirania, preferiré ser una comarca de Catalunya que el cul de sac de França... sinó demaneu a la gent de Perpinyà ! Visca Catalunya i visca Andorra!

    Respondre
  • #3 Ros d'Eroles
    (17/11/16 21:28)

    Lluis, anem fent el xulo amb lo de l'homoleg a MAdrid. Som un petit petit petit gra al món. De moment, els catalans son el nostre principal client, el nostre vei amb qui compartim mes frontera, i la terra d'origen de la majoria d'Andorrans, fins i tot els de pedigree. Ja s'ha demostrat el que es la nostra sobirania pels nostres "homòlegs" de MAdrid. Com es pot tenir una visió així... Mentrestant, de les institucions catalanes, estem rebent el que hem sembrat durant anys i panys.

    Respondre
  • #2 Lluís
    (17/11/16 21:04)

    El ministre d'Afers Exteriors d'Andorra ha de parlar en tot cas amb el seu homòleg de Madrid. No amb càrrecs autonòmics o regionals que no tenen cap reconeixement internacional

    Respondre
  • #1 Lluís
    (17/11/16 20:56)

    Ara que han fotut el gran merder ho volen arreglar. A prendre el pèl a uns altres. A fer punyetes home!!!

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts