Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
SOCIETAT

Les altes al cens, només a través del Registre Civil i Immigració

La iniciativa, que entrarà en vigor a partir del 2017, té l'objectiu d'evitar duplicitats i ajustar a la realitat les dades poblacionals
Els cònsols majors d'Encamp i Ordino, Jordi Torres i Josep Àngel Mortés

Les altes al cens, només a través del Registre Civil i Immigració

Els cònsols majors d'Encamp i Ordino, Jordi Torres i Josep Àngel Mortés

M.B.
Actualitzada 08/11/2016 a les 19:45

Les altes al cens de població només es podran fer a través del Registre Civil i el Servei d'Immigració a partir de l'any vinent. Així ho han explicat avui els cònsols majors d'Encamp i Ordino, Jordi Torres i Josep Àngel Mortés, durant la roda de premsa posterior a la reunió de cònsols celebrada a Encamp, en què un dels temes tractats ha estat la informació sobre el Consell del Cens. La iniciativa té l'objectiu d'evitar duplicitats i ajustar a la realitat les dades poblacionals, ja que actualment es troben amb una persona amb diversos números de cens, o persones que marxen del país i no es donen de baixa.  Mitjançant el filtratge de dades amb organismes com la CASS, han pogut comprovar aquesta problemàtica, i s'ha creat un grup de treball amb tècnics de Govern i comuns per resoldre el problema, i treballar perquè a partir del 2017 es produeixin les altes al cens únicament mitjançant dos estaments perquè així, “hi haurà menys marge d'error”, segons Mortés.

Un altre dels temes tractats durant la reunió de cònsols ha estat la creació d'una Agència Tributària única que confien que es posi en marxa a finals de l'any 2017. L'objectiu és que sigui un òrgan independent, amb seu pròpia, autofinançat i gestionat per un consell de forma paritària entre Govern i comuns. A més, es pretén que els treballadors siguin els mateixos que actualment ja desenvolupen aquestes tasques i puguin ser traslladats. Torres ha explicat que el Govern i els comuns treballen amb diferents suports informàtics, i per tant l'objectiu del nou organisme és que tingui dues àrees diferenciades. Per una banda, l'encarregada de gestionar les taxes i els impostos que fins ara gestionen els comuns, i per una altra, la que treballi amb el desplegament impositiu del qual ara s'encarrega el Govern. S'ha destacat, a més, que inicialment no s'ha previst cap modificació legislativa perquè la mateixa llei ja recull la possibilitat de creació de l'òrgan.

Finalment, els cònsols també han informat que a partir del maig del 2017 el Servei d'Atenció Domiciliària passarà a ser gestionat pel Govern i incrementarà el servei a 24 hores al dia. Torres ha explicat que en els propers cinc o sis mesos es produirà la transició de personal i béns públics que fins ara depenien dels comuns, amb l'objectiu que els usuaris del servei tinguin la menor afectació possible. Els treballadors passaran a dependre del Govern, tot i que seguiran donant el servei a les mateixes parròquies que fins ara.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477