Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
projecte de pressupost

El dèficit sanitari es tornarà a situar en els 60 milions d'euros el 2017

Els números vermells de la CASS, malgrat l’augment de 20 milions en ingressos per la pujada de cotitzacions, seran de 42,5, i els del SAAS, de 17,6
El dèficit sanitari es tornarà a situar en 60 milions d’euros l’any que ve si es compleixen les previsions fetes pel Govern en el projecte de pressupost del 2017, que ahir va presentar el ministre de Finances, Jordi Cinca. D’aquesta manera, els números vermells tornaran a xifres similars a les del 2015, malgrat que la CASS ingressarà l’any que ve prop de 20 milions d’euros provinents de l’augment en dos punts de les cotitzacions que va entrar en vigor l’1 d’abril passat. El projecte de pressupost del Govern preveu incrementar respecte del 2016 en 1,4 milions d’euros la partida destinada
  • #8 info
    (03/11/16 21:16)

    Per a la vostra informació...i no escolten a professionals nacionals que presenten técniques més eficaces i económiques per a malalties freqüents...no s'ha d'anar consumint medicaments i proves i com mes cars millor!!!

    Respondre
  • #7 Ciutadana
    (03/11/16 21:10)

    I més que augmentará amb el nou MAAS, que es ..."más de lo mismo", vinga tractaments caríssims que arruinene l'Estat a major ganancia de les quimico-farmaceutiques. Es prioritza cronics per damunt d'aguts, instaurant greuges comparatius. No es negocien els preus dels medicaments i es diu amén amén a les politiques sanitaries sense sentit i sense criteri clínic. Però que volem??? si no hi ha haugut ningú amb coneixements al capdevant durant anys, i els que en tenien deixaven passar???

    Respondre
  • #6 possible solució
    (03/11/16 17:01)

    Amb els ingressos dels recent implantats IRPF I de societats, així com el que reverteix d'Andorra Telecom a Govern. Seria d'aplaudir una proposta de Govern d'injectar fons a la CASS en càrrec als pressupostos, que solucionessin aquest deficit i el perill de no tenir liquidesa per pagar pensions i malaltia.

    Respondre
  • #5 Enfi...
    (03/11/16 15:20)

    No passa réeeesss... això amb una pujada de cotitzacions de cara a l' any vinent... tot solucionat...!!! bueno, si comptem amb els dotze nous fitxatges... jo diria que entre un 8 i un 10%... tindran prou !!! quina vergonya...

    Respondre
  • #4 Joan C.
    (03/11/16 11:56)

    Tenint en compte que aquí a Andorra un assalariat paga un 6,5% de CASS i a Espanya, per exemple, el mateix assalariat pagaria un 4,7% a la SS, es evident que alguna cosa va malament, segurment pel que fa a la gestió. No és normal que paguem un 1,8% més que els nostres veïns.

    Respondre
  • #3 Mario
    (03/11/16 09:11)

    Aquests titulars serveixen perquè acceptem que en un futur no cobrarem la jubilació, el sistema del benestar està sent abolit pel capital privat i les privatitzacions, una espoli en tota regla legalitzat per una crisi prefabricada per a conseguir una fí.

    Respondre
  • #2 seriositat
    (03/11/16 08:46)

    Entretant, anem comprant ulleres de visió nocturna de pel·lícula, proposant allargar les baixes de maternitat, I sense fer traspàs de fons de l'erari public cap a la CASS en càrrec als pressupostos. Suma I sigue... quan ho pensen solucionar!? quan ja sigui massa tard? I les bosses de pobresa a l'edat de jubilació cap a Espanya I/o França??

    Respondre
  • #1 Metges cobren massa
    (03/11/16 08:16)

    Si els metges no cobressin tant tot aniria millor, tant Cass com Saas. Molts passen els 10.000€ al més. Sense compta la corrupció al Saas que ens costa el que no val.

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts