consell de ministres

El Govern licita dos nous radars de tram per instal·lar-los a Encamp i Sant Julià

Cobriran la zona entre el túnel de Radio Andorra i el de les Dos Valires, i la variant laurediana

El Govern licita dos nous radars de tram per instal·lar-los a Encamp i Sant JuliàFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Els dos nous radars s’ubicaran a la CG-2 a Encamp, per cobrir el tram entre el túnel de Radio Andorra i la boca est del túnel de les Dos Valires, i a la desviació de Sant Julià de Lòria, de la rotonda d’Aixovall al pòrtic existent entre la boca sud del túnel i la plaça Laurèdia, tal com va anunciar ahir el ministre portaveu, Jordi Cinca, en la roda de premsa posterior al consell de ministres. La mesura dóna resposta a les recomanacions de la taula nacional de Mobilitat quant a la instal·lació del primer radar. Quant al segon, se segueixen les indicacions derivades d’un estudi sobre el risc pel pas de matèries perilloses pel túnel de Sant Julià de Lòria. L’informe assenyala que atès el pas de transport de matèries perilloses, i obeint les recomanacions de l’Organització per a la Cooperació i Desenvolupament Econòmic, i de l’Associació Mundial de la Carretera, s’haurien de dur a terme mesures addicionals de seguretat.

Tanmateix, el ministre portaveu va indicar que com s’ha procedit de manera habitual els radars de tram substituiran els fixos instal·lats actualment en aquests punts de la xarxa –a la Bartra, per exemple, n’hi ha un– i que els cinemòmetres fixos seran traslladats amb tota probabilitat a d’altres indrets ara no coberts i que estan per determinar. Cinca va indicar que l’aposta pels radars de tram respon al fet que “són més efectius” que els que controlen un punt concret de carretera.

Més licitacions

L’executiu va aprovar d’altres licitacions i també adjudicacions que afecten la xarxa viària, per exemple els treballs a la CG-2 a l’entorn del Funicamp que haurien de posar fi als embussos que afecten la zona, especialment en temporada d’hivern. Quant a les adjudicacions, es van atorgar diverses obres relacionades amb treballs per evitar despreniments a les carreteres. Les més costoses (420.125 euros), les que s’han de fer a la zona de la Trava, a Canillo. L’executiu també dóna continuïtat als treballs de millora de la car­retera del coll d’Ordino amb l’adjudicació de millores per evitar caigudes de blocs rocosos i millorar el drenatge. El cost és de 168.000 euros.

ÈXIT DE DEMANDA DE LA DARRERA EMISSIÓ DE DEUTE

La demanda de la darrera emissió de deute públic del Govern ascendeix a 402 milions d’euros quan l’oferta és de 100 milions. “És quatre vegades el que estem oferint”, va ressaltar el ministre portaveu, que va recordar que s’haurà d’usar la fórmula del prorrateig per fer el repartiment. L’emissió és a un any amb un rendiment del 0,75%. Cinca va indicar que l’actual escenari de tipus d’interès baix sumat a “un producte sòlid, de garantia suficient, molt testat” i els rendiments del qual no estan gravats, expliquen aquesta elevada demanda. El ministre, tanmateix, va reiterar la voluntat de continuar usant aquesta fórmula per al finançament de l’Estat i que es valora una nova emissió a cinc anys.

tracking