Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Transport

Dos-cents cotxes elèctrics més, l'any que ve

Alcobé es reunirà amb l’alcalde de la Seu per parlar de l’aeroport i Andorra hi invertirà
El pàrquing del Parc Central d'Andorra la Vella va ser el punt de sortida.

Dos-cents cotxes elèctrics més, l'any que ve

El pàrquing del Parc Central d'Andorra la Vella va ser el punt de sortida.

Fernando Galindo
Actualitzada 05/09/2016 a les 12:54
El ministre de Transports, Jordi Alcobé, va avançar ahir que l’objectiu de l’executiu és aconseguir que es venguin 200 cotxes elèctrics, en la nova dotació del pla Engega. “Volem arribar a més de 500 cotxes en tres anys”, va asse­nyalar el ministre, que va quantificar en 160 els que s’han venut enguany.
Tot i això, Alcobé no va concretar quin pressupost hi destinarà el Govern per al 2017, si bé cal recordar que al milió d’euros previstos inicialment per a aquest any ja es van avançar 300.000 euros més de l’any vinent. Amb el nou programa d’ajuts, el ministre va detallar que “volem reconduir coses que es poden millorar” per tal d’arribar al màxim de ciutadans possible. Va apuntar també que el dels vehicles elèctrics “és un mercat molt dinàmic” perquè constantment apareixen vehicles nous.
D’altra banda, Alcobé va explicar que properament es reunirà amb l’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, per parlar de l’aeorport, una infraestructura en la qual “hem d’invertir” i “veure com pot ser eficient”, especialment a partir d’aconseguir “portar vols comercials” perquè el país se’n beneficiï.

UNA VOLTA AL MÓN ELÈCTRICA
Quan fas una cosa et diuen que és fàcil. Quan la vols fer abans que ningú et diuen que és impossible.” Amb aquest esperit va plantejar l’hispanoalemany Rafael de Mestre la 80edays, la primera volta al món en vehicles elèctrics, un repte que es fa per primera vegada i que culminarà avui a Barcelona. Ahir, el pàrquing del Parc Central d’Andorra la Vella va ser el punt de sortida de la penúltima etapa, que va anar de la capital fins al Bruc, a prop de Manresa.
En total hi participen onze equips internacionals que han creuat tres continents emulant en la durada el personatge de Jules Verne, Phileas Fogg. L’objectiu de la cursa –tot i que no hi ha esperit competitiu– no és altre que “conscienciar que la mobilitat elèctrica és una realitat” i que cal “evolucionar i fer un canvi a l’hora d’emetre emissions de CO2 a l’atmosfera”, tal com va apuntar l’organitzador andorrà de la prova, Claudi Egea. Per aquesta raó, a cada país han plantat un arbre. Ahir, un bedoll al mateix Parc Central. La intenció és que d’aquí a quatre anys, quan es torni a realitzar la cursa, s’analitzi l’estat d’aquests arbres i es pugui veure la incidència que la contaminació ha tingut sobre ells en diferents llocs del món.
Els participants són d’Alemanya, Suïssa, la República Txeca, Hongria, la Xina o Espanya. Entre els 11 vehicles hi ha deu Tesla i un Denza, a més d’un autobús i diversos cotxes de suport. Tot elèctric, a excepció d’algun de suport. Un dels copilots és Armand Figueras, que destaca que a tot arreu han pogut carregar els vehicles. En llocs on no hi havia els dispositius “connectant un adaptador a la presa de corrent”, apunta Figueras, que revela que “nosaltres hem regalat 50 endolls per tot el món” per tal d’estendre i facilitar l’ús d’aquesta tecnologia.
De Mestre assegura que “no hem tingut cap avaria, ni cost de gasolina ni de canvis d’oli. Hem pagat menys de 100 euros entre totes les càrregues”. Tots ells són conscients que el tema de les bateries és un dels punts que més frenen als compradors a l’hora d’adquirir un cotxe elèctric. Per ells, no hi ha problema. “Es pot anar de Barcelona a Andorra sense carregar. Fem de mitjana 400 quilòmetres seguits”, indica De Mestre, “i en 4 hores ja tornes a tenir-lo al màxim”, concreta Figueras. “Les bateries incrementen la seva capacitat entre un 5% i un 10% l’any”, manifesta el copilot. L’objectiu de la indústria, per l’organitzador, ha de ser “arribar als 1.000 quilòmetres d’autonomia i que es carregui en 5 minuts. I s’hi arribarà”.
Etiquetes
  • #8 Tela nen
    (10/09/16 19:47)

    Tens tota la raó, et demano disculpes!

    Respondre
  • #7 Preguntes al Ministeri
    (07/09/16 13:22)

    #6 NO sé si ets de govern però la forma en que em contestes em falta al respecte. Soc el primer en voler ser sostenible i la iniciativa Engega està de fàbula per això m'he passat a elèctric. Si envés de criticar aprens a escoltar el meu feed-back et permetrà millorar una iniciativa de país que com totes les iniciatives als principis tenen punts negatius. He deixat clar a govern els punts negatius perquè els positius ja els coneixem tots. I crec que més aviat m'ho tindries que agrair...

    Respondre
  • #6 Tela nen
    (05/09/16 23:34)

    #1. Et sembla poc 10.000€ d'ajuda? Carrega a casa i deixa d'emprenyar. I per cert posa't un comptador a la wallbox que estás obligat per llei

    Respondre
  • #5 Frau eléctric
    (05/09/16 12:06)

    El cotxe elèctric és pura especulació i monopoli de futur, les patents de les bateries del món pertanyen a la Standard Oil, empresa monopolista mundial.Per poder carregar tots els cotxes que hi ha en circulació les plantes elèctriques hauran consumir més i per tant hi haurà més contaminació ... crec que ho electric, tal com el coneixem, és un error molt bé claculat. El H2O és el futur,també l'aire comprimit,pero aixó no interesa... Ara mateix sembla que evolucionem, però en realitat estem involucionant. Tot ens contamina i tots ens fa ser esclaus del monopoli.

    Respondre
  • #4 Preguntes al Ministeri
    (05/09/16 09:02)

    Continuo esperant resposta d'algun representant de govern al meu comentari, gràcies.

    Respondre
  • #3 roska
    (04/09/16 20:44)

    Ce sont, pour la plupart, des voitures avec un maximum de 300 kms d´autonomie ! Imaginez aller à Barcelone (destination favorite d´ici). Il vous restera 50 kms de réserve d´énergie à l´arrivée, à condition de ne pas avoir fait de queues et de ne pas trop avoir utilisé l´air conditionné ainsi que tous les autres mangeurs d´énergie. À vous de juger ! Ensuite, en supposant qu´il y ait des chargeurs dans toutes les aires de repos. Comment charger toutes les voitures en même temps en sachant qu´il faut un minimum important de temps pour avoir une recharge à 100 % ! imaginez les départs en vacances avec uniquement des voitures électriques sur la route ! Je ne vois l´utilité qu´en ville pour l´instant. Ce sont des véhicules lourds car les batteries pèsent énormément. Tesla, pour l´instant, a des véhicules avec entre 400 et 500 kms en autonomie, mais leur dernier SUV n´a que 300 kms d´autonomie ! impossible de prendre des routes de montagne dans des coins perdus avec un tel véhicule. Voilà !

    Respondre
  • #2 Observador
    (04/09/16 13:03)

    A Ordino van instalar un carregador,a l'entrada de l'aparcament Prat de Call,fa uns tres anys i no ha servit mai,tot es pura publicitat i fer-se veure,els vehicles totalment elèctrics encara no están ben estudiats a part que son molt cars,notenen abast per fer més de 100 Km.i pesen molt,uns trastos.

    Respondre
  • #1 Preguntes al Ministeri
    (04/09/16 10:21)

    Com a usuari de un vehicle elèctric, demano al ministeri que em responguin a aquestes preguntes: -Com es que practicament tots els punts de recàrrega estan apagats (Nord Andorra i Mutua de St Julia). Tots menys els de FEDA no funcionen!  -Com es que el punt de càrrega ràpida de La Massana ha de ser davant de les oficines de Nord Andorrra? Un lloc gens cèntric i que fins i tot ells m'ho confirmen. Entenc que els seus treballadors voldran la conveniència d'aparcar davant del despatx i carrregar però això no es pensar per al país! No seria mes raonable i centric instal•larlo davant del Comú?  -Com es que 3 empreses elèctriques decideixen les seves regles de joc? Això des de govern no m'ho vau informar. FEDA es l'unica empresa que podré carregar el cotxe gratuïtament els altres em fan pagar i ho veneu des de govern que es gratuït. Els demano mes claritat. -Com pot ser que no puc saber quan consumeix la meva Wallbox ja que me la vau fer conectar al contador de casa. Responeume aquí SVP

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477