Promoció turística

La capital, entre les ciutats favorites a Espanya

Andorra la Vella és la cinquena ciutat internacional favorita pels turistes del país veí, segons un informe del web ‘booking.com’

La capital, entre les ciutats favorites a EspanyaFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Andorra s’està posicionant com una de les principals destinacions turístiques dels espanyols, també a l’estiu. Així es desprèn d’un informe del portal de reserves de viatges i allotjaments booking.com, que situa la capital, Andorra la Vella, com el cinquè destí internacional “preferit” pels ciutadans i la sisena ciutat més reservada per les famílies durant aquest període vacacional. La classificació no ha sorprès el sector del país, que es mostra satisfet per la bona nova però també convençut que tot i les bones xifres hi ha marge de millora.

Segons l’estudi, Andorra la Vella està molt present al pensament dels viatgers del país veí del sud. Aquest estiu ocupa la cinquena posició entre les ciutats preferides, tan sols per darrere de Lisboa, Porto, Londres i Roma, i per davant de ciutats turísticament potents com París, Florència o Berlín. Segons les conclusions del web, els espanyols aquest estiu han optat principalment per anar a destins fronterers, com ara Portugal, França i Andorra. El sector turístic del Principat s’ha congratulat per la notícia. Betim Budzaku, gerent d’Andorra Turisme, es mostra “molt satisfet” per aquest fet i destaca que “la tendència quan parlem d’Andorra és que cada vegada sigui més un destí vacacional i no un lloc de passada”.

Motius

Des de la Unió Hotelera, Manel Ara assenyala que aquest bon posicionament “no em sorprèn”. “A Espanya sembla que l’economia ha reviscolat una mica i la gent ha sortit del país, però a prop.” Ara reflexiona sobre el fet que la majoria de les ciutats que apareixen a la llista estan connectades “amb vols low cost” des dels principals aeroports d’Espanya. És a dir, “destinacions properes amb vols econòmics”. De fet, el rànquing de booking.com confirma les bones previsions que ja tenien els hotelers per a aquest estiu, també beneficiats pel fet que molts estrangers hagin omplert les platges espanyoles, fet que provoca que “col·lateralment els destins propers se’n beneficiïn”.

Budzaku, per la seva banda, també assenyala fets més globals, com ara que “ens consideren un destí segur”. De fet, tots dos mencionen un estudi que revela que aquest estiu París ha perdut un 20% dels turistes a causa de l’amenaça terrorista, una situació que de retruc beneficia Andorra. En l’àmbit promocional, el gerent d’Andorra Turisme posa en relleu la feina feta des de l’organisme per posicionar la capital i el Principat com un indret on “pots visitar un país sencer com si fos una gran ciutat, anant més enllà del shopping”. En aquest sentit, també destaca l’oferta cultural i esportiva del país i valora que “Andorra és el destí número 1 del món per capita, sobre la base de població”.

Tant Budzaku com Ara mostren la seva alegria pel fet que el país s’hagi posicionat com un destí d’estiu, que ofereix més elements que únicament l’esquí a l’hivern. Tots dos, però, tenen clar que hi ha marge per créixer. Des d’Andor­ra Turisme s’apunta que això passa per millorar el percentatge de pernoctacions: “De 8 milions de turistes, 5,5 no es queden a dormir. Busquem que els 2,5 que pernocten s’incrementin”. A més, Budzaku detalla que “un turista que es queda a dormir fa una despesa de més de 120 euros per dia, i quan és excursionista és de 70 euros. La diferència és abismal”.

Famílies

Les estades més llargues sobretot les realitzen les famílies. I en aquest camp, la capital apareix en el sisè lloc de l’estudi. Per Budzaku, la clau és que els espanyols “cada vegada ens veuen més com un destí vacacional”, una percepció que també es vol traslladar al mercat francès. “Sobretot a l’agost, les famílies són un percentatge molt important dels clients, i fins i tot vénen grups d’amics amb els nens. A més, l’estada mitjana és més llarga que l’habitual”, exposa Ara. En l’informe també s’apunta que els hotels segueixen sent la prioritat a l’hora d’allotjar-se, tot i que els apartaments i aparthotels s’hi van acostar. “Hi ha mercat per a tots”, conclou Ara.

La capital, entre les ciutats favorites a Espanya

tracking