Turisme

Grandvalira espera un 10% més d'ingressos

Els itineraris d’enduro i la tirolina són els principals atractius de les activitats d’estiu d’enguany

Grandvalira espera un 10% més d'ingressosGrandvalira

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Grandvalira encara la temporada d’estiu, que comença el 2 de juliol i acaba el 25 de setembre, amb la pretensió d’aconseguir un 10% més de facturació que l’any passat. Ho va assegurar el director general de Grandvalira-Ensisa, Conrad Blanch, en la roda de premsa que va dur a terme ahir per presentar la guia amb les activitats que es realitzaran aquest estiu a la muntanya.

Tot i que no va voler detallar en quants visitants s’hauria de traduir l’increment atesa la diversificació d’activitats, va reiterar que l’objectiu és assolir un retorn en el teixit productiu del territori i, per tant, “créixer en volum de negoci”. A més, va assenyalar que “cada vegada ens estem especialitzant més com a destinació d’esports d’estiu”. L’any passat, el volum de turistes va pujar als 57.000, un 33% més que l’any anterior, mentre que la facturació ho va fer un 40%. De la seva banda, el cònsol major d’Encamp, Jordi Torres, va qualificar d’“ambiciós” el repte del creixement del 10% i va detallar que l’any passat el Funicamp va tenir una punta de visites –20.000– gràcies a la Vuelta i la Purito, cita ciclista que també acollirà aquest any. Aquest any el Tour “no té impacte directe però probablement també arrossegui gent”, va indicar.

Les activitats d’estiu d’enguany, que giraran al voltant de la natura, l’esport i la cultura, tenen com a punts destacats els esdeveniments esportius com el Tour de França o la Purito, o els tornejos de golf de Soldeu, però també les rutes culturals i les activitats familiars. En aquest sentit, Blanch va situar la tirolina del Mon(t) Magic Family Canillo, inaugurada l’any passat i amb 500 metres de longitud, com “el gran atractiu” i va destacar l’aposta pels sis itineraris d’enduro del Bike Park Soldeu, un dels quals només accessible amb telecabina i des del Funicamp, i el kàrting del Tarter dissenyat per Marc Gené.

Blanch va afirmar que el mirador del Roc del Quer donarà “un gran valor afegit turístic”, mentre que Torres va apuntar que “la cirereta del pastís” serà l’Spartan Race, carrera d’obstacles que se celebrarà el 30 i 31 de juliol i que compta amb un miler d’inscrits.

tracking