x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Pere López

[La desigualtat] Ens situa més a prop d'un país nord-africà o centreafricà que d'un de nord-europeu”

Actualitzada 21/11/2019 a les 06:37
[La desigualtat] Ens situa més a prop d’un país nord-africà o centreafricà que d’un de nord-europeu”

Pere López, Pres. grup del PS al Consell

Segons quines comparacions s’han d’explicar molt bé
Etiquetes
  • #8 estevet
    (21/11/19 15:32)



    Sabeu llegir? I comptar? El Sr López diu “ens situa més a prop d'un país nord-africà o centreafricà que d'un nord-europeu”.

    Una mica de càlcul: 33 (Andorra) - 25 (Escandinàvia) = 8.

    Ara anem a consultar els índex GINI (https://data.worldbank.org/indicator/SI.POV.GINI?end=2019&start=2005 - no sembla actualitzada):
    - Burkina Faso: 35,3 (+2,3)
    - Mali: 33 (=)
    - Níger: 34,3 (+1,3)
    - Tunisia: 32,8 (-0,2)

    - Algèria: 27,6 (-5,4)

    Amb aquests exemples el Sr. López té raó ja que cap s'apropa al diferencial de 8 punts que tenim amb Escandinàvia.

    Ara bé, els anys no són els mateixos i hi han països molt pitjors (Txad, Marroc...) però tampoc cal que us esgarrifeu posant-vos les mans al cap. No n'hi ha pet tant.

    Però encara s'ha de saber llegir, comptar i fer prova de bona fe.

    Respondre
  • #7 BLABLA
    (21/11/19 12:13)

    Per dur rucades com aquesta val més callar ! 

    Respondre
  • #6 Observador
    (21/11/19 11:45)

    Aquest comentari  demostra una mediocritat sense nom ! 

    Respondre
  • #5 BLABLA
    (21/11/19 11:43)

    La frase la més ridícula que he sentit de la meva vida ! Vostè no coneix ni Andorra, ni tampoc Africa ! Si tant malament anem, com explica que ens vé tanta gent a visitar-nos ? I a viure aquí a Andorra ? Senyor, amb aquesta frase, vostè s'ha passat molt de rosca i espero llegeixi els comentaris que em deixat tots i que mostren una forta indignació. Vostè és una persona molt mediocre Senyor i molts, estem tips de les seves permanent crítiques ! Espero no governi mai !! 

    Respondre
  • #4 Andorrà
    (21/11/19 10:23)

    Sr. López, una resposta a la pregunta si us plau:
    Vosté ha viscut o viatjat mai a l'Africa?
    Li pregunta un Andorrá que hi viu. Des del meu punt de vista, aquesta afirmació que fa no la fa amb coneixement.

    Respondre
  • #3 Fora de realitat...
    (21/11/19 09:13)

    Declaracions pròpies d'algú que viu fora de la realitat! Demagògia propia de país africà!

    Respondre
  • #2 Carles
    (21/11/19 09:05)

    S'ha passat vostè de frenada!
    No se si es mes absurda que ridícula la comparació. Sense dubte, estem al mateix nivell que un país africà, per això ens ve tanta gent de fora a viure i treballar. El Ministre Gallardo ho tindrà difícil vendre el país a la inversió estrangera. Segurament vostè ho sabria fer millor. Espero que no governi mai.

    Respondre
  • #1 demagogia pseudo social
    (21/11/19 08:16)

    el bosc no li deixa veure els arbres, uns dels grans distribuidors de riquesa en un pais son la seguretat social i l'educacio gratuita. Tant malament esta Andorra en aquests aspectes?

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts