Raymond Juan

“Cal seguir amb la diversificació i evitar el turisme de masses”

És al capdavant d’una associació que enguany compleix 40 anys, amb un centenar de membres que en formen part actualment, la meitat del sector hoteler. L’entitat aposta per “la diversificació i evitar el turisme de masses”.

Raymond Juan, President de l'Skål Andorra

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’Skål Club ha complert 40 anys de vida...

L’Skål Club d’Andorra va néixer el setembre del 1982, enguany i coincidint amb la celebració del Dia mundial del turisme hem organitzat, amb la col·laboració del ministeri de Turisme i Telecomunicacions, una exposició: 40 anys de turisme a Andorra, a la planta baixa d’Illa Carlemany.

Quina és la tasca que fa l’entitat habitualment?

Els nostres membres ho són també d’altres associacions, com la UHA, l’AAVA, etcètera; el nostra és un club privat, podem dir col·loquialment que som un lobby en el qual a través de converses compartim inquietuds que potser més endavant seran tractades en les diverses reunions que mantinguin amb les seves associacions. També ens reunim en conferències, congressos, àpats, col·loquis...

Hi ha nous objectius per a aquesta nova etapa?

Entre d’altres accions, volem fer créixer l’Skål implicant nous socis joves. Això és molt important per a nosaltres ja que a la fi són els que han de gestionar el futur immediat del club.

Què permeten els contactes amb altres Skål Club?

En tant que socis d’Skål tenim accés a 12.500 membres directius del sector turístic en el món, així doncs, podem compartir amb tots ells, bé sigui per qüestions de negoci (objectiu Skål: fer negocis entre amics) o bé estar assabentats del que passa en altres nacions per poder aplicar-ho a casa nostra si considerem que s’escau. Formar part també de l’Skål Internacional ens permet ser presents a fires i/o esdeveniments amb avantatges.

Quina ha de ser l’evolució del turisme en els propers anys?

Seguir amb la diversificació i evitar el turisme de masses. Hem escoltat que el Govern invertirà el cent per cent de la recaptació de la taxa turística a necessitats prioritàries que ajudaran en aquesta evolució. El turisme congressual serà benvingut, per això és necessari disposar d’un palau de congressos i continuar comptant amb l’aeroport.

La política de promoció del país és l’adequada?

La pregunta del milió! Al nostre entendre és molt important que les decisions que s’adoptin al respecte siguin consensuades amb totes les branques del turisme andorrà. Evidentment pot ser adequada per a certes accions però tenim en compte que tot es pot millorar.

El país ha d’evolucionar cap a un turisme de més qualitat?

Es fan molts esforços al respecte i de ben segur que encara millorarà quan es pugui resoldre el problema de la manca de personal professional. Tots estem d’acord amb això però hem de vetllar pel cost que representa per al nostre visitant en la relació qualitat-preu.

tracking