Miguel Manterola

“Per desgràcia, és difícil trobar perfils potents a Andorra”

Casa seva és el món i ha escollit Andorra per engegar Ship Quik. Al llarg de la vida s’ha dedicat al transport d’obres d’art per a mostres a museus. Apassionat del Principat, dels paisatges i de la gent que hi viu.

Miguel Manterola, Empresari

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Què és Ship Quik?

És un cercador online de paqueteria... El booking.com dels enviaments de paquets. Es va cuinar durant la pandèmia.

Com va sorgir la idea?

Fer un enviament normal és un horror perquè tarda molt. Vam investigar fins a descobrir que existien dues empreses a Espa­nya d’aquest tipus, però no n’hi havia cap a la resta del món. Vam treballar per veure si podíem aportar alguna cosa al mercat...

I bé?

Vam descobrir que hi podíem contribuir amb tres coses. D’una banda, fer una eina senzilla que permetés reduir el temps d’ús. D’altra banda, que fos molt visual i es pogués tenir tot en una pantalla. Finalment, que l’usuari estalviés diners.

Quant de temps tarda un usuari a contractar un enviament? I quant estalvia?

Depèn. Un usuari que està registrat i té les direccions guardades tarda 20 segons. L’estalvi pot arribar al 70 per cent.

Porten un mes i mig funcionant... quants enviaments al dia gestionen?

N’estem gestionant 500 cada dia.

Andorra és un bon lloc per engegar un negoci?

En l’àmbit impositiu, les despeses són molt ajustades. Ara bé, per desgràcia és difícil troba-hi perfils potents. Ara estem intentant portar talent d’Espanya, perquè volem tenir un equip al Principat.

És difícil enviar i rebre paquets a Andorra per les despeses. De fet, molta gent opta per envia-se els paquets a la Seu. Com tenen previst fer-hi front?

Andorra té dificultats per les duanes, però estem treballant per buscar una solució i poder augmentar el trànsit. Volem ajudar la gent a passar la duana amb un cost baix i que s’enviï els paquets a casa seva, en lloc de la Seu.

Quines expectatives d’expansió tenen?

A Espanya i Portugal estem funcionant molt bé. Després atacarem Andorra. Els plans en un futur proper són obrir-nos pas a Europa, als Estats Units, el Canadà, la Xina, l’Índia i algun país de l’Amèrica llatina.

A qui es dirigeix el servei?

A l’usuari particular, la petita i mitjana empresa i tots els e-commerce.

Com competeixen contra grans empreses que presten aquest servei amb usuaris fidels?

És un repte, però principalment hem apostat per millorat el servei que ofereixen. La nostra proposta és molt més ràpida. A més, oferim millor atenció al client. Creiem i esperem que tindrà envergadura.

tracking