x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Ferran Prat

“No hi ha cap adaptació per a gent amb mobilitat reduïda”

El món dels cotxes l’apassiona des de petit, quan ja mirava totes les carreres de Fórmula 1 amb el seu avi. Andorrà establert a Tarragona, té 23 anys i ha estudiat enginyeria en telecomunicacions i un màster en Motorsport.
Ferran Prat

Ferran Prat

Ferran Prat

Actualitzada 21/01/2022 a les 12:02
Per què va decidir crear un volant de SimRacing adaptat a persones amb mobilitat reduïda?
Actualment, no hi ha cap tipus d’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda i vaig pensar en la possibilitat que els podia brindar d’introduir-se en el món dels simuladors. A més, pel que fa al país, vaig pensar que podia ser un projecte bonic, perquè tenim l’Albert Llovera i si funcionava podia ensenyar-li i que el provés.


Ha estat el seu projecte de final de màster. Es planteja poder arribar a comercialitzar el seu volant?

He pensat a fer una evolució amb els aspectes que crec que es podrien millorar. M’agradaria tenir la iniciativa pròpia i llançar-lo jo.

Com és el volant que ha disse­nyat?
És un volant allargat, de tipus GT per pilotar en un circuit. S’ha treballat l’ergonomia per buscar que el pilot estigui el més còmode possible mentre condueix. Per això, els mànecs s’han fet a partir d’un motlle de les mans que vaig fer manualment.


I què té d’especial?

Té dues palanques que serveixen per accelerar i frenar i el pilot pot modificar-ne la duresa per adaptar-les al seu gust. A més les pot configurar en mode pull o push. Les altres dues palanques, que es troben a la part inferior, serveixen per canviar de marxa. A més, hi vaig instal·lar una pantalla perquè el pilot tingui la informació de la marxa, les revolucions, la temperatura dels pneumàtics, etc.

Què té de diferent, per exemple, amb el volant de SimRacing de l’Albert Llovera?
És un concepte diferent, perquè el seu és de ral·lis i Dakar. És rodó i té un sistema de dos cèrcols, un davant i un darrere, per accelerar i frenar. Parlant amb ell em va sorgir la idea de poder fer el canvi de palanca de push i pull.


Com va ser el procés?

Primer em vaig imaginar com volia que fos i vaig fer esbossos que vaig traspassar al programa de disseny 3D. A continuació, vaig anar imprimint les peces amb una impressora 3D, que em va permetre comprovar el funcionament i fer millores.

Quins materials ha utilitzat?
Tot el volant està fabricat d’ABS i PETG i hi ha dues peces que són d’alumini. Aquestes s’han hagut de tallar amb una talladora d’aigua, perquè estan sotmeses a torsió i havien de ser resistents.

Podria adaptar-se al vehicle de carrer?
No està pensat per a això. El que es podria fer és una adaptació a un Fórmula i conduir només amb el volant.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts