x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Inka Bellés

“Cada cop hi ha més productes que mostren la riquesa del país”

Ha creat un ‘Scape Room’ teatralitzat i de temàtica cultural a la parròquia d’Ordino per donar a conèixer el patrimoni. Té 27 anys. Ha fet estudis d’INEF i de periodisme de viatges. Ha completat la formació d’informadora turística del Govern.
Inka Bellés

Inka Bellés

Inka Bellés

Actualitzada 24/06/2021 a les 12:04
El no-res s’ha tret de la màniga un ‘scape room’...
La iniciativa va sorgir arran del confinament. Amb la meva companya, la Mar Gual, hem creat aquest projecte perquè, sent guies de munta­nya, no sabíem com aniria l’hivern i si obririen fronteres. Aleshores vam pensar en alguna cosa a l’aire lliure i se’ns va ocórrer fer un scape room teatralitzat i de temàtica cultural.


Han d’haver estat abans consumidors d’aquest tipus d’oci...

Sí, a les dues el món de l’scape room ens crida l’atenció i ho veiem com una manera divertida i lúdica de transmetre el patrimoni cultural i natural del país.

Quina és la missió?
El de Sornàs consisteix a viatjar als anys trenta, a l’Andorra rural de l’època, i l’objectiu consisteix a ser apte per ser paquetaire. L’altre joc que tenim, a Llorts, és a la mina i la missió és abastir la farga Areny.


S’ha de tenir capacitat imaginativa...

I tant! Amb la Mar ens hem passat moltes hores de creació per anar trobant enigmes que combinin amb la nostra història. I un cop tenim el joc creat fem almenys deu tests a persones de diferents edats i entorns per fer les modificacions pertinents perquè el joc quedi quadrat.

Amb tot això em vol dir que costa guanyar-se la vida per ser guia de muntanya?
El plantejament no va ser ben bé aquest. Sí, tenim la nostra feina, però teníem la inquietud del confinament i si vindria turisme i això ens va conduir a diversificar les activitats cap a un públic més local.


No hi ha demanda de públic local per exercir com a guia de muntanya?

Bé, cada guia té un públic diferent i en el nostre cas treballàvem més amb turistes, però sí que és cert que durant la pandèmia hem treballat amb més gent d’aquí.

Quina és la seva motivació?
Que la gent del país o de fora acabi entenent la nostra història. M’agrada molt compartir les arrels d’on venim.

Quin és l’estat de salut de la divulgació cultural i natural?
Penso que està evolucionant positivament i cada cop hi ha més productes que donen a conèixer la riquesa del país. Segurament és una part més amagada, però l’interès pel senderisme està creixent.

Costa destapar l’Andorra que va més enllà de les botigues i les estacions d’esquí?
Sí, per això intentem fer una divulgació divertida i lúdica perquè la gent marxi amb un aprenentatge cultural deixant-se emportar per una faceta més desconeguda d’Andorra.
Etiquetes
  • #1 Les dues Andorra
    (24/06/21 10:58)

    La riquesa del país no hauria de radicar en el material, hauria de començar per la seva gent, la diversitat i un veritable equilibri social.



    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts