x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Carlos Álvarez

“En nou anys, el 80 per cent dels vehicles seran elèctrics”

L’emprenedor ha triat NIU, la incubadora d’Andorra Telecom, per donar impuls al seu projecte de mobilitat elèctrica sostenible i econòmica. L’start-up espera tenir els primers vehicles al mercat a final de l’any 2023.
Carlos Álvarez

Carlos Álvarez

Carlos Álvarez

Actualitzada 02/06/2021 a les 12:02
Què és LUPA Motors?
Es tracta d’un projecte de mobilitat elèctrica amb, de moment, dos vehicles en desenvolupament: un cotxe de segment B i una furgoneta de distribució d’última milla. Tots dos incorporaran un patinet elèctric, per poder-nos moure amb facilitat si no podem aparcar prop del destí.


Per què han decidit instal·lar-se al NIU d’Andorra Telecom?

Vam veure que Andorra té molt de potencial pel que fa al desplegament de la tecnologia 5G, que és un dels aspectes en què més volem incidir. Per això establir contacte amb l’empresa de telecomunicacions era fonamental. Ens vam reunir amb el NIU i hem acordat establir una col·laboració inicial pel que fa a recerca d’inversió. Però aquest serà només el primer pas.

L’objectiu és una aliança a més llarg termini?
Sí, perquè la nostra intenció és que el centre d’I+D de LUPA Motors, el nucli de l’empresa, estigui a Andorra. Instal·lar-hi la fàbrica ja és més complicat, perquè no hi ha infraestructura.


Quants cotxes elèctrics hi ha circulant actualment?

A Espanya ara mateix hi ha 60.000 vehicles que són entre elèctrics i híbrids, una xifra que no arriba a l’1% del total. A Andorra el percentatge és més baix encara.

Tot això canviarà?
Sí, el sector està evolucionant molt. Totes les grans marques fabriquen models elèctrics. I a aquest ritme, en nou anys el 80 per cent dels vehicles d’Europa seran d’aquest tipus.


Però a hores d’ara, els preus són prohibitius.

És cert que un dels factors que més frenen els clients és el preu, juntament amb l’autonomia. Per això el nostre objectiu és rebaixar el cost i augmentar la durada de la càrrega.

De quina manera?
Hi ha grups com Volkswagen, que venen del món dels motors de combustió. Ells han de repercutir el preu de fer cotxes tradicionals en els elèctrics.

En canvi, si neixes com una fàbrica de cotxes elèctrics...
Tens l’oportunitat d’abaratir els costos: podem fer vehicles de 17.000 euros i 350 quilòmetres d’autonomia.

A més, volen apostar pel reciclatge de bateries.
Sí. Per exemple, si vols canviar de model, oferirem la possibilitat de comprar el cotxe sense bateria i aprofitar la que ja tens. Així t’estalvies fins a 10.000 euros.

I què passarà quan la bateria comenci a perdre eficàcia?
Hi haurà l’opció de muntar-la a casa i emmagatzemar l’energia de la xarxa o de panells solars. O si aquesta opció no interessa, posar-la a la venda al mercat de segona mà.
Etiquetes
  • #3 Au va
    (02/06/21 15:37)

    Hahahahaha!!!!! No s'ho creu ni ell ni mira reportatges seriosos per TV.. et recomano ARTE. Fa 7 dies van fer un documental sobra les bateries i com s'explica al congolès per extreure el necessari de les mines. El vehicle elèctric és un invent entre les elèctriques i les marques de vehicles. Parla'm d'hidrogen i potser aniràs més ben encaminat que dir que en 9 anys 80%. Un altre que ven fum com Govern amb AstraZ

    Respondre
  • #2 VIRTVS
    (02/06/21 11:18)

    Joan va dir..
    I el que és pitjor, com pensem carregar totes les bateries? Haurem de construir més centrals nuclears? PER QUÉ NO SE QUE ÉS PITJOR!!

    Respondre
  • #1 Joan
    (02/06/21 09:14)

    I què en farem de les bateries?

    Respondre
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts