x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Sílvia Tutusaus

“La principal comunicació de la societat és la imatge”

Ha obert una consulta cada dijous a la clínica DermANDTek. 49 anys. Nascuda a Rubí. Llicenciada en medicina. Té un màster de cirurgia estètica especialitzada en medicina capil·lar. Defensa la perspectiva de la imatge en el tractament de patologies a la pell.
Actualitzada 01/02/2021 a les 10:37
`S’incorpora a la clínica DermANDTek...
Sí, exacte. Moltes vegades els tractaments dermatològics han d’anar acompanyats d’un tractament estètic. Perquè el dermatòleg acostuma a tractar la patologia però no té tant en compte l’estètica de la patologia i han cregut que faltava aquest complement a la clínica. Per això, hem decidit una nova àrea de medicina estètica corporal i espero poder ajudar amb el meu coneixement.


A quins clients s’adrecen?

Les necessitats van en funció de les franges d’edat. Els adolescents, per exemple. Podem pensar que no en necessiten, però no és així. Un adolescent amb acne se li tractarà de manera dermatològica per tractar l’aspecte d’aquesta pell si tenen cicatrius cal una visió estètica. Nosaltres no només tractem patologies, sinó que hem de tenir present que l’adolescent amb cicatrius o acne té un trauma emocional sobre la seva imatge. I treballar la imatge en aquestes edats és molt important.

L’adolescent, a més, és molt susceptible a condicionar la seva imatge a la seva personalitat...
Clar, la percepció d’un mateix és molt important en l’etapa adolescent per com es relaciona amb el seu món social. La imatge pot expressar moltes coses emocionals i pot condicionar-les.


I per als adults?

Dels 30 als 50 anys entraria el benefici estètic de prevenir molt l’envelliment. I a partir dels 50 fins a edats més avançades, la dona entra a la menopausa i l’home entra en un cert estat de deteriorament. Tant amb homes com dones, per exemple, un cas pràctic és el de millorar la circulació de les cames mitjançant una carboxiterapia, ja que això ajuda a sentir-se més àgils. La medicina estètica actua sobre tots els canvis corporals i alhora serveix per millorar la pròpia imatge. I estem en una societat on la principal comunicació és la imatge. Ens hem quedat a casa però continuem comunicant-nos a través d’una pantalla i això té molt valor.

Hi ha molta gent, però, que encara té reticències...
La medicina estètica és un concepte molt banal i no és així. He après amb els anys, venint de la medicina dels hospitals, que la salut és també el benestar, no només les patologies. I de la pròpia imatge se’n pot derivar un estat emocional. I, a més, cada vegada és més accessible. Hi havia tradicionalment dos tractaments cars, la toxina botulínica, coneguda com a botox, i els implants d’àcid hialurònic, que ara amb els nous materials són més econòmics. I, d’altra banda, la gent li té molta por a la transformació estètica per no reconèixer-se, quan justament el que volem aconseguir es potenciar la pròpia imatge. Una vegada ens fan el primer tractament no ens deixen mai per la millora que aconseguim perquè es treballa molt la naturalitat i ja no es fan tractaments tan agressius.
Etiquetes
  • #2 Fons i forma
    (01/02/21 19:28)

    Una cosa era la Medicina Estètica i Reparadora, i un altra molt diferent la superficialitat actual . L'imatge es cert que l'hem de cuidar, però no a base de botox i coses similars. Forma sense fons....es un decorat de cartro pedra.

    Respondre
  • #1 Tinker Bell
    (01/02/21 10:27)

    Per augmentar les probabilitats d'èxit doncs més les posaré de gel i em multiplicaré el volum de les tetes. El vestit no es pot escurçar si no vols anar despullada.

    Respondre
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts