TALL A la
CS-310

Tall a la CS-310 entre Anyós i l'Aldosa a causa d'una esllavissada sense danys personals. El trànsit s'ha desviat pel centre de la Massana

Ruta dels ports d'Àliva, Cantàbria

L'atracció dels Pics d'Europa

L'atracció dels Pics d'EuropaS.T.

Visitar el nord d’Espanya i romandre uns dies a Cantàbria hauria de ser obligat per a tothom. Si, a tot això, li afegeixes una certa afició al senderisme, la ruta dels ports d’Àliva és d’aquelles coses que s’han de tenir marcats a l’agenda.

En la seva vessant càntabra, els Pics d'Europa ofereixen una ruta de senderisme senzilla, no molt exigent -no cal tenir un gran fons físic- i amb unes vistes espectaculars, la dels ports d'Àliva des del mirador del Cable. Paisatges d'alta muntanya, prats i boscos per poder gaudir d’una jornada inoblidable a la muntanya. Abans de començar la ruta s’ha d'agafar un dels mitjans de transport més singulars de la zona: el telefèric de Fuente Dé. En un breu trajecte de cinc minuts salves més de 700 metres de desnivell, i et pots situar a 1.823 metres d'alçada al mirador del Cable. En aquest punt es comença el camí, amb una petita pujada entre roques calcàries i muntanyes pelades, un paisatge realment molt bonic. La pista és ampla i està molt ben senyalitzada, i no té cap pèrdua fins a la primera cruïlla a l'Horcadina de Covarrobres, on pots escollir anar cap a la dreta, direcció Espinama, o cap a l’esquerra, on hi ha el camí que puja a la Cabanya Verónica i Horcados Rojos. L’elecció de la dreta és la més assequible i es comença a baixar fins al final. Després d’agafar la cruïlla, el paisatge canvia a poc a poc i només es veuen prats, els coneguts com ports d’Àliva.

Seguint la ruta es veu el Xalet Reial amb una arquitectura curiosa a peu de les muntanyes del massís Central dels Pics d'Europa. La instal·lació va ser batejada així per haver tingut com a hoste el rei espanyol Alfons XIII quan anava de caça a la zona. Més endavant ens topem amb l'Hotel Refugi d'Àliva i amb una zona de pastures comunals d'alta muntanya i un camí entre ramats d'ovelles, vaques i cavalls. Abans d'arribar als Hivernals d’Igüedri, s’arriba a la localitat d’Espinama i l'últim tram del recorregut són amb prou feines quatre quilòmetres caminant per la carretera en direcció a Fuente Dé. La ruta, amb un tram d’un nivell bastant accessible, finalitza el trajecte a peu de les muntanyes, just al davant del parador de Fuente Dé.

Recomanem

Hotel Áliva Situat a la cota superior del telefèric de Fuente Dé, és un establiment familiar envoltat de muntanyes, prats i d'un paisatge preciós. L’oferta gastronòmica és excel·lent.