Carles Torrecilla

"Hem de fer l'empresa més forta; cal mirar més enllà"

Professor d'Esade. Impartirà el curs de transformació per a empreses que impulsa la CEA. És doctor en comercialització i investigació de mercats i professor titular del departament de màrqueting d’Esade. Torrecilla ha escrit o participat en set llibres relacionats amb temes econòmics.

Carles TorrecillaEsade

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

En què consistirà el programa de transformació per a les empreses andorranes que impartiran?

És un programa diferent a les altres formacions que s’han impartit fins ara. En aquest cas, després de treballar conjuntament amb la CEA i les seves associacions, vam veure que no feia falta més formació, sinó que el que era necessari era un programa de transformació. Per tant, havíem d’aconseguir un canvi d’entorn; dit d’una altra manera, hem de facilitar que les empreses que ho vulguin puguin fer aquesta transformació però amb la xarxa de seguretat.

A què es refereix quan diu de fer la transformació amb xarxa de seguretat?

Vol dir que, gràcies a aquest curs de transformació, les empreses que ho vulguin podran fer aquest pas acompanyades amb els acadèmics d’Esade, que a banda de ser professors doctorats molts tenen també un peu al món empresarial, ja sigui creant empreses o formant part de consells d’administració. El que oferim és un back to basic, repensar els conceptes des de la base i tenir clars els fonaments.

Quins canvis abordaran en aquest pla de transformació?

Hem de tenir en compte que veníem d’una economia sofisticada i ens hem de replantejar si durant els darrers anys havíem construït un castell de cartes. Hem de fer l’empresa més forta, però no tan sols pensant en la recuperació dels propers tres mesos, sinó fer-la més forta per poder afrontar qualsevol contingència que pugui venir en els propers anys. Hem de mirar més enllà.

Quines particularitats té Andorra per fer aquests canvis?

Andorra té la gràcia que tot i ser petit té el dinamisme de país, és un lloc immillorable per trobar els conceptes de gestió que s’imposaran després de la crisi, com per exemple aliances entre empreses.

Planteja canviar el paradigma.

Exacte. El que s’està veient ara és que les aliances i les col·laboracions entre empreses són les que faran que es puguin construir nous models de negoci i repensar els actuals, i fer-los més eficients i rendibles. Hem de pensar a col·laborar, a treballar junts i no tant en compres o fusions.

Com ho plantejaran?

Agafarem com a exemples tres grans grups de clients: el turisme, el nou resident d’alt nivell i els inversors, i estudiarem el viatge que fa aquest des de la primera vegada que sent parlar d’Andorra, fins que es converteix en client.

I partint d’això, plantejar les transformacions?

Hem vist que molts negocis s’han acomodat. La feina està feta; ara el que s’ha de fer és un handsone, és a dir, posar-la en pràctica. Això no és un nou pla estratègic, sinó la transformació d’un grup d’empreses que obrin l’escletxa d’una nova manera de fer.

tracking