x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Marta Roqueta

“A Andorra els rols de gènere estan entroncats amb l'Estat”

És l’autora del llibre ‘De la poma a la pantalla’. 32 anys. Natural de Manresa, és una periodista catalana experta en matèria de gènere. En el seu primer assaig, que ja està a la venda a Andorra, parla sobre l’amor i el sexe en l’època digital.
Com veu la situació de la dona i l’avortament a Andorra?
Jo crec que és un cas que des de Catalunya ningú s’ho havia pensat mai. Andorra, en certa mesura, és una teocràcia perquè els rols de gènere estan entroncats amb l’Estat, i aquest se sustenta en part en el control del sexe i de la reproducció. Tanmateix, això no és exclusiu d’Andorra, sinó que es dona a tots els estats-nació.

Què en pensa que per avortar s’hagi de sortir del país?
Abans, a Catalunya les dones anaven al Regne Unit a avortar; ara, les andorranes van a França o Catalunya. Però el
  • #9 Home blanc hetero privilegiat
    (06/03/20 18:17)

    Doncs jo continuo pensant que totes aquestes feminazis el que tenen és enveja, voldrien haver nascut homes i han nascut dones. En comptes de valorar el ser dona pel simple fet de ser-ho, fan que les dones siguin unes víctimes i que siguin inferiors als homes. No és normal que hagin de demanar ajudes per tot. A més, no paren de demanar llocs de treball equitatius en llocs directius, però no veig cap dona que demani feina de paleta, electricista, fontanera, carregadora i descarregadora de camions... no, això que ho facin només els mulos de càrrega que som els homes no?? Se us veu el llautó maques. Us heu convertit en unes masclistes pitjor que els homes més masclistes.

    Respondre
  • #8 Realitat
    (06/03/20 13:00)

    ...o l'Estat està entroncat amb els rols de gènere ??

    Respondre
  • #7 l'enveja és molt dolenta
    (06/03/20 12:43)

    Construcció del génere va dir..
    ja han conseguit dividir a la societat catalana... ara toca dividir a la societat andorrana... les ansies de poder i el seu supremacisme desmesurat el contagien allà on van, utilizen els drets de les dones per conseguir i conquerir altres territoris, quan en realitat són més masclistes que els de Vox...quanta hipocresia i baixesa moral !

    Respondre
  • #6 Construcció del génere
    (06/03/20 11:12)

    Una altra dona de negre a sou que viu a costa de les polítiques de "gènere", la seva missió com a feminista és 'invertir' l'ordre social a través de condemnar el 'fet masculí' per violent i opressor. Cal preguntar-se si hi ha alguna manera més subtil de dividir una societat fins a la seva mateixa arrel que convèncer la meitat de la mateixa que l'enemic és l'altra meitat.

    Respondre
  • #5 "genere"???
    (06/03/20 10:38)

    Em podeu explicar que es axó de "l'especialitat en genere"??? Que es Aquest constructeur absurd??? En comptes de pensar en PERSONES, que uneix i no fa diferències, vinga dividir i inventar-se animalades, lo que no es pit qualificar d'una altra manera!!!

    Respondre
  • #4 l'enveja es molt dolenta
    (06/03/20 10:37)

    Cansines ! va dir..
    "El Mirall Andorrà "....els drets de les dones són l'excusa i el que menys els importa, l'objectiu d'aquesta ingerència mediàtica és un altre molt diferent i és que el seu fracàs i la seva fustració secessionista l'exterioritzen utilitzant a aquestes dones algunes d'elles presidentes d'associacions feministes al país per fer pressió i proposar un referèndum, coprincipat o avortament?, sigilosament es fa fora el coprincep i al seu lloc tindrem al president de la república somiada de  catalunya, una conquesta bananera ideada pels supremacisme catala

    Respondre
  • #3 Cansines !
    (06/03/20 09:57)

    Aquestes catalanes valdria mes que anessin a donar la llauna a la generalitat, a Catalunya precisament elles tenen els mateixos drets que les dones andorranes

    Respondre
  • #2 Joan
    (06/03/20 07:57)

    El gènere és una nova construcció social, un dogma promogut per l'esquerra feminista per canviar els patrons morals, educatius, sexuals i reproductius a Andorra.

    Respondre
  • #1 The Observer
    (06/03/20 07:31)

    Periodista i catalana. No hase  falta desir nada mas. 

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts