Bernat Altimir

“Obrirem un supermercat on es compri per l'aplicació”

Andorrà i emprenedor, és un dels fundadors de la plataforma digital CityxerpaCityxerpa és l’aplicació per a mòbils i la pàgina web on l’usuari pot demanar des d’una crema de lafarmàcia a uns fideus japonesos. Fan de nexe i transporten el producte entre el negoci i el comprador

Bernat Altimir

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Com va començar Cityxerpa?

El projecte va començar el 2015 amb un viatge a la Xina on vam conèixer una empresa de food delivery que anava un pas més enllà en plataformes com Just Eat, donava també el servei de transport i ens vam adonar de la possibilitat d’agregar restaurants que no donaven serveis a domicili.

En quin moment van decidir posar productes que no fossin alimentaris?

En el procés de creació de la idea vam voler anar un pas més enllà i vam decidir no tancar-nos en el food delivery, sinó aprofitar aquesta logística del servei de transport i oferir productes i serveis agregats en una aplicació. Així vam començar el 2016.

Com ha evolucionat la plataforma des de l’inici?

Molt. Ens vam donar a conèixer per les xarxes socials, érem molt poc coneguts i cada vegada que entrava una comanda sonava una campana. Vam començar a treballar amb uns 25 usuaris, rebíem feedback, ens vam interessar per com havia estat l’experiència dels usuaris i vam anar creixent fins ara que estem en els deu mil clients mensuals.

Com és el mercat andorrà en aquest negoci?

És un mercat petit, però encara té molt de recorregut. A més, tenim molta arribada de turistes que es poden explotar i fan que hi hagi un nombre de potencials clients elevat. En aquest cas també voldria fer una crítica a l’administració i és que el tema del roaming amb Espanya ens afecta negativament ja que la gent posa el mode vol i ens suposa un limitant.

Quin és el perfil d’usuari de Cityxerpa?

És un perfil molt ampli. Des de clients de 17 anys fins a 60. Tenim un ventall molt ampli i és sorprenent perquè molts dels nostres millors clients són natius no digitals.

Quin és el procediment que segueix una comanda des de l’app fins que arriba a l’usuari?

Un cop feta la comanda, nosaltres ho rebem a la nostra central i ho rebotem al restaurant. A ells se’ls imprimeix i tenen un temps per fer el plat. Enviem una notificació al xerpa, el nostre repartidor que estigui més a prop. Recull el producte encomanat i el porta al domicili de l’usuari.

Com treballen els xerpes?

Treballen a través d’un dispositiu en què els arriben les comandes que han de recollir i han de portar. Són assalariats, no com altres plataformes, i els vehicles són seus, però nosaltres els paguem la benzina i el cost de desgast.

Tenen projectes en endavant?

Sí, en la pròxima actualització obrirem un supermercat on es compri per l’aplicació. Tindrem un proveidor d’on recollirem la compra que l’usuari ens demani a través de l’app i la repartirem amb una flota de furgonetes que hem adquirit noves.

tracking