Gerard Hernández

“Arriba gent amb factures pel 'roaming' de milers d'euros”

L’associació de consumidors catalana es va reunir fa unes setmanes amb Comerç
El portaveu i secretari de l’organització vinculada a Facua Espanya destaca que les queixes més habituals dels consumidors forans tenen relació amb el cobrament de grans factures pel ‘roaming’.

“Arriba gent amb factures pel 'roaming' de milers d'euros”

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Quines són les principals queixes dels consumidors catalans i espanyols respecte a Andorra?

El que tenim principalment són reclamacions de telefonia. D’establiments andorrans hem tingut alguna queixa, però són minoria, i normalment els clients les traslladen al departament de consum andorrà o ho resolen directament amb l’establiment.

I quines són les reclamacions telefòniques?

Estem parlant de clients catalans i espanyols d’operadores espa-nyoles o internacionals, com Movistar, Vodafone o Orange, que han tingut problemes amb el roaming. És una qüestió que es dona amb relativa freqüència. Ens hem trobat força vegades amb problemes de facturació.

Quants casos tracteu?

No tenim les dades individualitzades ni tampoc classificades per països, ja que quan algú viatja fora de la Unió Europea és bastant comú tenir problemes d’aquest tipus, perquè no es respecta la restricció del consum de dades que preveu la normativa. El que sí que li puc dir és que és un tema recurrent respecte a les queixes que ens arriben sobre Andorra.

Té al cap quina ha estat la factura més alta que els ha arribat?

Estaríem parlant que ens arriba gent amb factures pel roaming de milers d’euros. 1.000 o 2.000 euros, més que jo sàpiga no. Hi pot haver alguna que més i alguna que menys. Sobretot es tracta de consum de dades, no de trucades. De veure un vídeo de YouTube o de descarregar-se una aplicació. Fent això es gasten moltes dades, no en som conscients perquè normalment ens entra a la tarifa, i quan no ens entra és quan ens portem la sorpresa. I cal recordar que amb el roaming estan previstes per la legislació una sèrie de limitacions. I quan no es respecten aquestes restriccions és quan ens arriba una sorpresa desagradable.

A la UE ara hi ha tarifa plana de dades. La gent sap a Espanya que Andorra no n’és part?

El soci de Facua no té aquesta percepció. Andorra és Europa, i és un país independent, però està molt a prop i molta gent no té aquesta percepció que és un Estat i que no forma part de la Unió. Això dona peu que la gent no ho entengui, que se li cobri el roaming. Però una cosa és que se’ns cobri el roaming, i l’altra és que no se’ns apliquin les limitacions. Se’ns ha de demanar el permís per poder consumir dades i oferir-nos aquest topall, que és de 90 euros més IVA.

Qui en té la responsabilitat?

En aquest cas l’operadora de la qual cadascú n’és client. No pas Andorra Telecom.

Com es resolen aquests casos?

Normalment estem aconseguint, no sense esforç, que les compa-nyies anul·lin aquestes factures. No sempre és així. Cal anar a l’administració, fer la reclamació i lluitar molt amb les operadores.

tracking