Lambert Perera

“Els homes donen cada cop més importància a la sabata”

Nascut a Barcelona l’any 1984 es va traslladar el 1992 a Andorra amb els seus pares Al Principat va fer tots els seus estudis i després va marxar a França a formar-se. Té botiga a la capital catalana i encara manté el contacte amb Andorra, on viuen els pares i part dels seus amics.

Lambert Perera

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Hi ha un calçat per a cada persona?

Sense cap dubte, per això cada cop és més important anar entenent el que vol el client i proposar-li regularment novetats segons les seves prioritats, pors o interessos. Si cada cop hi ha més gent amb plantilles s’ha de prioritzar hormes, formes i innovacions que vagin cap allà. Hi ha un fort corrent cap a l’ecofriendly, i les marques som les primeres responsables i obligades a anar cap allà. També a nivell de transparència el client vol i té dret a saber com i on ha estat confeccionat el calçat.

La sabata és un món de dona?

No, els homes cada cop donen més importància a la sabata. Potser encara no tant a nivell d’estil però sí que es mira molt bé, com també ho fa la dona, quines sabates li van millor tant si és per a una ocasió com si és per al dia a dia.

Es dedica al món de la moda, però no era la seva primera opció.

La meva primera idea era ser músic, però no vaig arribar a temps per inscriure’m al Lycée a Tolosa. Tot seguit vaig tenir una tendinitis que em va apartar de la música durant un temps. Vaig passar a una segona idea, professor d’història, però les inscripcions a París ja havien passat i sols podia anar a Tolosa o Perpinyà i no en tenia gaires ganes. Vaig mirar escoles que em donessin l’oportunitat d’anar a París i realment no vaig pensar en el que anava a estudiar, sinó on. La meva prioritat era marxar a París.

Com va sorgir Les Chausseurs?

Les Chausseurs és un projecte de marca molt recent. L’activitat la vaig començar com a agent de fàbrica i via web en la qual venia estocs a Alacant i Almansa. El 2015 vaig crear una petita botiga al barri de Gràcia amb estocs variats per a home i dona, i va ser llavors que va sorgir la idea de deixar de banda els estocs i anar cap a una marca més prèmium.

El ‘crowfunding’ va ser vital?

La marca i l’empresa es van crear el setembre del 2016. Vam fer una ronda d’inversió a finals del 2016 que ens va permetre créixer. Som 73 socis actualment. Tenim botiga a Gràcia, a Berlín, i properament a Munic. Vam acabar el 2017 amb 12.120 parells venuts i l’objectiu del 2018 és arribar als 24.000 parells distribuïts.

Els plans de futur passen per obrir botiga a Andorra?

Hi ha una botiga, Monterrosa, on venen les nostres sabates per a home. Però és cert que no ho hem treballat encara bé per estar més representats a Andorra. Actualment la nostra exportació és del 97,4% de tot el producte. França, Itàlia, Austràlia, Nova Zelanda i Alemanya són els nostres mercats principals.

Com us diferencieu de la resta?

Al mercat hi ha molta sabata, de bona i no tan bona qualitat. No som millors que els altres i tampoc ho coneixem tot, però intentem treballar al màxim els detalls i anar innovant regularment.

tracking