Jennifer Ibáñez Valero

“L'actitud del mestre és clau per motivar els alumnes”

Va emprendre per complir amb la seva vocació: exercir de mestra. 28 anys i encampadana. Va estudiar Ciències de l’Educació a la Universitat d’Andor­ra. No trobava feina i va acabar obrint un local a Encamp on fa classes de repàs.

“L'actitud del mestre és clau per motivar els alumnes”P.M.A.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Per què va decidir obrir un local de classes de repàs?

Tenia el títol, però passaven els mesos i encara que buscava feina de professora no em trucaven. Volia treballar del que havia estudiat, vaig decidir provar-ho i vaig obrir L’Aula 15.

A quin perfil d’alumnes atén?

De totes les edats. El més petit té 6 anys i fins a Batxillerat. L’alumna més gran, però, té 54 anys.

Es tracta d’una persona que ha decidit estudiar de gran?

Bé, és que a les treballadores familiars que van als domicilis els demanen una titulació. Jo els ajudo a fer la feina, a preparar-se per l’examen escrit i l’avaluació oral. Tinc quatre o cinc persones que venen per aquest motiu.

Quant als infants i joves, quines són les assignatures que se’ls resisteixen més a l’escola?

Els costen molt les llengües, a nivell d’ortografia i expressió escrita, no és el mateix expressar-se oralment que plasmar-ho al paper, que els costa molt. I els costen les matemàtiques, però a partir de batxillerat no les faig jo, perquè vaig fer un batxillerat literari (somriu). Ve un altre professor una hora per setmana.

Les mates tenen fama de ser ‘la bèstia negra’ de molts escolars.

Doncs no és que n’hi hagi molts de nois i noies que vinguin expressament per les matemàtiques. Però sí que n’hi ha, sí. A molts petits els costen molt les restes i les divisions. També se n’obliden. Quan les deixen de fer una temporada els costa més.

L’anglès se’ls fa difícil?

L’anglès els agrada molt, troben més feixugues assignatures com català i castellà.

La majoria d’alumnes venen amb regularitat o hi ha més demanda quan és època d’exàmens?

De fet, els mesos forts són després dels exàmens, quan arriben les notes a casa.

A Andorra hi ha tres sistemes educatius diferents. És un repte a l’hora de fer classes de repàs?

Faig grups petits d’entre 2 i 5 alumnes. Tinc un grup puntual de 7 alumnes, amb ajuda d’un altre professor de l’escola andorrana, per atendre millor dificultats individuals. A l’escola espanyola i francesa hi ha molta teoria, l’andorrana no és tan conceptual.

Els pares ajuden els fills a fer deures a casa?

N’hi ha que no tenen temps o, si han vingut d’un país amb una altra llengua, no tenen prou coneixement d’una qüestió específica. També hi ha diferència generacional, pares que fa anys que van anar a l’escola. L’àrea de Jovent d’Encamp em porta joves quan tenen nois i noies que els pares no pleguen fins a les 8 del vespre.

Com s’ensenya millor?

L’actitud del professor és clau per motivar els alumnes. Aquí a vegades fan comentaris de l’escola, de professors que no són de tracte tan familiar. La relació ha de ser bona, sense perdre el respecte.

Les noves tecnologies ajuden?

A l’hora de fer recerca, és una facilitat. També els distreuen.

tracking