QUIRZE SALOMÓ

“Els menors de 25 mengen el que sigui per no cuinar”

Director de Nostrum. Nostrum acaba d’obrir la segona botiga de menjar ràpid a Andorra El negoci, fundat pel pare de Salomó l’any 1998, va haver de fer un canvi de model arran de la crisi econòmica i els seus efectes en els costums dels consumidors.

“Els menors de 25 mengen el que sigui per no cuinar”

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El que ara es coneix com a Nostrum va néixer el 1998. Com va sorgir la idea?

Tot va sortir d’una visió del meu pare bastant simple que era que en el futur la gent no cuinaria. I això és una realitat avui en dia perquè aquell futur és ara. Es pot confirmar que els millennials o la gent encara més jove no volen cuinar o ho fan en una proporció molt baixa.

I com és que va tenir aquella visió de futur?

El meu pare era un home molt visionari respecte dels negocis. Havíem tingut altres negocis a la família i era una persona amb molt contacte en l’alimentació. Ell veia tot el que succeïa en aquell món, com la gent feia front al món de l’alimentació i que cada dia la gent tenia menys temps lliure per fer coses.

I això s’ha confirmat.

Sí. Els menors de 25 anys mengen el que sigui per no cuinar.

En aquests vint anys la idea inicial ha evolucionat molt?

La crisi econòmica a Catalunya, a Espanya i a Europa ha estat molt dura. Això ens va obligar a canviar el model. El vam haver de democratitzar. Ara som un model molt més democràtic, ja que pel que fa a la nostra proposta ara és molt transversal tant en el que es refereix a l’edat com a les classes socials.

Ha estat aquest el pitjor moment per al projecte?

Potser va ser el que va generar més dubtes perquè semblava que la crisi s’havia d’acabar immediatament i després es va allargar i es va aprofundir. Això va fer que es prenguessin decisions equivocades fins que es va prendre una d’encertada. Gràcies a l’estrès de la crisi va sorgir el model que ara ens ha donat l’èxit. Ens va obligar a fer una reflexió que va adaptar el model a millor.

Aquests anys la clientela ha canviat els costums?

Cada vegada més la gent té una tendència cap a la salut i aquest component és molt important en l’alimentació. Això també ens ha afavorit perquè Nostrum es va fundar com a menjar casolà, de qualitat i cent per cent natural. I aquesta línia ens ha ajudat perquè la tendència de fons de l’alimentació és salut.

Com poden oferir uns preus al públic tan competitius?

El nostre model de negoci està basat en una gran eficiència a tota la cadena de subministrament.

Quin és el seu tipus de client?

Som un restaurant de menjar ràpid europeu i de qualitat. Menjar ràpid ja no és sinònim d’hamburguesa, pot ser una fideuà.

S’han superat aquells dinars d’entaular-se i estar-se hores?

Això ja s’està superant. No sé si era millor o pitjor, però això de tenir dues hores per dinar passa cada vegada menys.

tracking