Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Diana Pérez

“El millor 'influencer' de la cultura local és el ciutadà”

Apropar la cultura a través de la xarxa. Comunicadora freelance, porta les xarxes socials de Vallnord i des de l’octubre és també ‘community manager’ de l’àrea de Museus i Monuments, des d’on vol despertar l’interès pel patrimoni del país.
Actualitzada 26/02/2017 a les 06:45
    Jordi Salazar
És complicat explicar la realitat dels museus a les xarxes?
Comunicar no és difícil, perquè amb una bona imatge, amb fotos atractives, arribes a moltes persones. El que és complicat és que la gent vagi al museu, convertir-la en visitant.

Com es pot aconseguir?
Amb el màrqueting online es poden fer accions comercials i les anirem implementant a poc a poc. Però en el cas dels museus també és important fidelitzar els clients ja existents. Per això els hem de mantenir informats i sorprendre’ls amb imatges espectaculars del nostre patrimoni.

Instagram serà l’estrella...
És la que té més èxit, perquè el que triomfa més a Internet són les imatges: crides l’atenció i generes interès. Facebook és útil com a font d’entreteniment i d’informació, mentre que a Twitter és més difícil comunicar accions quotidianes dels museus, perquè es regeix per la immediatesa.

Quin museu del país creu que és més ‘comunicable’ a Internet?
El Museu Casa d’Areny-Plandolit, per exemple. Per tots els objectes que hi ha i totes les històries que conté. I permet explicar qüestions relacionades amb la història, amb l’economia, amb la política... és fascinant.

Un aspecte clau de les xarxes socials és la interacció de l’usuari. Com pot assolir-se aquí?
Sí, de fet busquem noves fórmules per dinamitzar els museus mitjançant les xarxes socials, que permetin aquest feedback, i no tant pels mitjans convencionals, que són més unidireccionals. Aquest projecte, del qual encara no puc oferir gaires detalls, estarà molt centrat a jugar amb la virtualitat i la realitat, i amb personatges històrics.

Hi ha la mentalitat que els museus andorrans són per als turistes i no per als residents?
No només hi ha aquesta idea, sinó que malauradament és així, i caldria estudiar a fons per què no arriben a la gent del país. Es fan moltes accions, es comunica molt, però costa. I no serà per manca d’avantatges. Els residents tenen entrada gratuïta el primer i el tercer dissabte de cada mes.

Es pot donar la volta a aquesta situació?
Sí, i estem treballant-hi, perquè no hi ha millor influencer possible dels museus i de la cultura d’Andorra que el mateix ciutadà. Els millors divulgadors d’un país han de ser els seus habitants. Però per aconseguir-ho cal, abans que res, molta conscienciació respecte a la pròpia història.

Com és el seu dia a dia?
Estic en contacte permanent amb tècnics i responsables de l’àrea de Museus i Monuments, que em van informant sobre activitats i accions concretes, amb els quals també compartim dades sobre activitats culturals arreu del país.

En tot cas, deu tenir un bagatge impressionant sobre la cultura del país...
Bé, el cert és que havia treballat de guia turístic, conec força els museus andorrans, quin són els seus punts forts i febles, i això ajuda molt.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477