Lluís Alsina

“La banca digital no pretén substituir les oficines”

Sobre la banca d’ara i la que ve. 43 anys i enginyer industrial. Al capdavant d’una de les entitats bancàries del Principat, l’últim projecte important que ha liderat ha estat l’impuls de la banca digital.

“La banca digital no pretén substituir les oficines”Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Per què és tan important la transformació digital de la banca?

Perquè acompanya el canvi d’hàbits dels clients. El camp digital no tan sols afecta la banca, tots els sectors s’han d’adaptar a aquests nous hàbits de consum.

La banca està al servei de la tecnologia o és al revés?

La tecnologia està al servei del client. L’important és ell i nosaltres el que hem de fer és oferir-li el màxim de serveis i comoditats.

Ara la banca digital és un complement a les oficines. Arribarà a substituir-les?

No, en cap cas. I menys a Andor­ra. No ens hem plantejat tancar cap oficina, és un canal més per donar un servei addicional al client. El que pretenem és que estigui a gust amb el canal que esculli, sigui l’oficina o el digital. La banca digital no pretén substituir les oficines, van en paral·lel.

I quin paper juga el client en la transformació digital?

El client és el centre de tot. I a partir d’aquí es vehicula tot per donar-li el millor servei. La banca digital li dona més eines per fer banca durant més hores al dia.

A molts clients els preocupa el tema de la seguretat, de la protecció de dades. Aquest és un dels grans reptes que planteja la transformació digital?

La seguretat és important en tots els àmbits i sectors. En el món de la banca hi ha una sèrie de protocols que es fan servir per incrementar el nivell de seguretat.

Però reconeix que és un desafiament.

És un repte important però estem molt tranquils. Tenim els mateixos protocols que la banca espanyola o qualsevol banca en l’àmbit mundial.

Quin és el nivell de la banca digital a Andorra respecte d’altres països? Evidentment, anem una mica enrere, per exemple, d’Espanya, per un tema de recursos. La banca espanyola és gegant, té molts més recursos econòmics, tècnics i humans per desenvolupar d’una manera més ràpida aquest canal.

Allí, precisament, ja hi ha bancs que ofereixen el pagament amb el mòbil. Quan s’implementarà aquí?

A Andorra ara estem llançant les targetes contactless. El pagament amb mòbil no depèn només de la banca, depèn d’altres institucions, i arribarà.

I què me’n diu dels gegants tecnològics com Google, Apple o Facebook, que comencen a oferir serveis financers?

Avui no ens preocupa, perquè no poden donar tots els serveis que pot donar un banc. Nosaltres apostem per un model de relació. Farà mal a alguns bancs i arribarà a una tipologia de clients. Però hi ha molta gent que vol invertir, que vol assessorament, algú de confiança que l’assessori.

tracking