Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Xavier Roca

“El màrqueting ens ajuda a tenir èxit i ser més feliços”

Actualitzada 10/12/2016 a les 06:46
    Miquel Vigo
Com ha afectat la crisi en els hàbits de consum?
El consum domèstic evoluciona en paral·lel al nivell d’ocupació; i cal recordar que l’atur a Espanya ha passat del 7,95%, just abans de la crisi, al 24% actual. A més, la crisi ha coincidit amb una època de grans canvis motivats per la revolució digital que vivim, i que afecta radicalment la nostra forma de comportar-nos i de consumir.

En quin sentit?
Creixen força les vendes online; la gent té més informació que mai sobre els productes i serveis (bàsicament a través d’Internet); ha augmentat la comparació de preus; ha caigut molt la confiança en les empreses i ha augmentat en el que diuen persones com nosaltres, que han consumit el producte o servei en el qual estem interessats...

Què pot fer el comerç per recuperar les xifres de fa nou anys?
En l’entorn actual, recuperar nivells de facturació significa prendre quota de mercat als competidors, i això no és fàcil. És recomanable potenciar la venda online i treballar bé Internet i les xarxes socials. També és imprescindible diferenciar-se dels competidors, donar valor afegit i oferir una gran experiència de compra i consum al client.

Comprar a la xarxa desperta encara molts recels? És realment segur?
El comerç electrònic a Espanya ha crescut els darrers anys de forma continuada en taxes d’entre el 20% i el 30%, i les perspectives són boníssimes. En general, considero que és força segur. La tecnologia permet fer transaccions cada vegada més segures, alhora que estem també més informats sobre quina és la millor manera de procedir.

Què hem de fer aquest Nadal per no gastar de més i no comprar el que no ens cal?
És difícil, però pot ajudar a fer un pressupost previ d’allò que es vol i es pot gastar, establir prioritats i decidir d’una forma freda i objectiva. I també anticipar les compres i comparar bé els preus abans de comprar.

Les tècniques de màrqueting s’han estès a tots els àmbits de la societat. Hem anat a millor o a pitjor?
Vivim en una societat molt mercantilista i competitiva, en la qual la majoria de sectors es troben en una competència perfecta (molts competidors). Aquest fet comporta lluita de preus i alhora grans esforços per innovar i satisfer millor les necessitats del consumidor. I això crec que és força positiu.

Parlar de marques referides a països, ciutats o persones, no és una banalització?
Una marca vol dir alguna cosa que deixa empremta. I entenc que no només els productes i serveis poden deixar empremta. També poden fer-ho les persones, els països i les ciutats. De fet, entendre com funcionen les marques i aplicar tècniques de màrqueting i management ajuda que puguem tenir més èxit professional i també a ser més fe- liços i aportar més valor a la societat.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477