Successos

Els sensors de l'avió d'EgyptAir van detectar fum abans del sinistre

Les alertes indiquen que l’emanació s’hauria registrat a la zona de sistemes de control de l’aparell i al lavabo del darrere de la cabina dels pilots

Els sensors de l'avió d'EgyptAir van detectar fum abans del sinistreEFE

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’Agència d’Investigació per a la Seguretat de l’Aviació francesa (BEA) va confirmar ahir que va saltar una alarma per fum a l’avió d’EgyptAir abans que s’estavellés amb 66 persones a bord, en aigües del Mediterrani. Tot i així, es va indicar que els missatges no permeten conèixer què va poder causar el fum o foc a bord de la nau. La informació que es va fer pública ahir només deixa clar que es va detectar fum (no se sap si foc) tant al lavabo de darrere de la cabina com al compartiment dels sistemes de control de l’avió situat a sota d’aquesta part davantera, entre altres anomalies.

L’agència va insistir que la prioritat és trobar les caixes negres de l’aparell per saber el que va passar. De fet, ahir el mitjà nord-americà CBS, citant fonts egípcies, va assegurar que almenys una de les dues caixes negres de l’avió hauria estat ja localitzada a la zona on es van trobar restes de l’avió. Però de moment no hi havia confirmació oficial de la troballa. Al mateix temps, l’exèrcit egipci va fer públiques a través de Facebook algunes imatges de les restes localitzades fins ara, com seients, armilles salvavides i altres objectes amb el logotip d’EgyptAir.

Els senyals de presència de fum es van emetre de manera automàtica a través d’un sistema anomenat ACARS, va afegir el portaveu de la BEA. En aquest mateix sentit va reiterar que “fins que no es trobin les restes de l’aparell serà impossible determinar les causes que van provocar l’accident”. Encara que les autoritats egípcies, inicialment, donaven credibilitat a la hipòtesi d’un atemptat i les franceses no ho descartaven, fins al moment cap organització s’ha fet responsables de la catàstrofe. Així, es considera que difícilment el fum detectat es podria atribuir a una bomba, ja que en aquest cas no s’haurien emès alertes de fum durant almenys tres minuts, segons consta en els registres del centre d’operacions d’EgyptAir.

Mentrestant es manté la recerca a la zona on es van localitzar restes de l’aparell. Avions i unitats navals militars van trobar peces de l’avió i objectes personals dels passatgers a uns 290 quilòmetres al nord d’Alexandria. Un responsable de la companyia va afegir que també es van descobrir parts de cossos humans.

LA IDENTIFICACIÓ DE LES VÍCTIMES, UN PROCÉS QUE SERÀ LLARG

La companyia aèria EgyptAir va advertir ahir als familiars de les víctimes del sinistre de l’avió al mar Mediterrani que la recuperació dels cossos i la posterior identificació serà un procés força llarg. Les famílies de les víctimes egípcies i franceses es van reunir ahir amb responsables d’EgyptAir, entre els quals el president de la companyia Safwat Moslem, i amb un expert estranger en accidents aeris i en ajuda als afectats. Sobre la identificació mitjançant anàlisis d’ADN i la presa de mostres als familiars, l’expert –que la companyia no va identificar– va afirmar que també “durarà diverses setmanes”. Des de l’aerolínia es va manifestar el compromís d’assistir a les famílies de les víctimes amb tots els mitjans disponibles.

tracking