x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
POLIESPORTIU

Retallada a l'Andorra Multisport Festival

Un 50% menys d’aportació econòmica i només tindrà dues proves
Presentació anterior d'una edició del festival.

Presentació anterior d'una edició del festival.

Presentació anterior d'una edició del festival.

Fernando Galindo
Actualitzada 19/09/2023 a les 12:31
L’Andorra Multisport Festival canviarà de format a partir de l’edició del 2024 després que Andorra Turisme i The Ironman Group, organitzador de l’esdeveniment, hagin renegociat el contracte que hi havia vigent, precisament, fins a l’any vinent. Segons ha pogut saber el Diari, hi haurà una rebaixa substancial, fins al 50%, de l’aportació econòmica que Govern posava perquè es pugui celebrar la prova multiesportiva. Fins ara, des de la primera edició, celebrada el 2021 en una estrena marcada encara per la covid-19, l’executiu hi destinava uns 1,6 milions d’euros cadascun dels anys.

A més de la disminució de l’aportació econòmica de l’administració, el festival quedarà reduït quant a proves, i és que de les cinc que s’han estat fent en totes les edicions que s’han celebrat fins al moment (triatló d’hivern, BTT, bicicleta de carretera, triatló i curses de muntanya), a partir de l’any vinent, només n’hi haurà dues, la BTT i les curses de muntanya.

Així doncs, valorant apostar per les proves que han tingut més impacte econòmic i de participants, l’edició del 2024 de l’Andorra Multisport Festival només tindrà la Trail 100 Andorra by UTMB de curses de muntanya a Ordino, i l’Andorra EPIC Pyrenees de BTT, amb seu a la Massana. A partir de la propera edició prendrà les regnes de manera absoluta i ja serà qui aportarà el 100% de la quantitat destinada al nou format del festival.
  • #4 Jajajaj
    (19/09/23 20:14)

    Tan criticar l'Andorra Ultra Trail i l'Ironman que no fan nom de país porten només 4000 participants entre totes les disciplines amb una subvenció de 1'5 milions € de Govern 200 mil € Comú d'Andorra 80 mil € d'Ordino i 60 mil € de Sant Julià, una morterada de diners per un autèntic fracàs, fa vergonya aquest Govern. Ara que han vist que no funciona volen seguir donant una morterada més de 600 mil € per a 3000 participants feu el càlcul. A cap organització de curses han donat aquest import ni a la purito que te molt més nom i crea país.

    Carine Montaner, Cerni Escalé sou l'oposició demanareu explicacions?

    Respondre
  • #3 Seguim pringant
    (19/09/23 16:18)

    800.000 euros per una cursa de Btt i una de muntanya? I sense l'especialitat que dona nom a Ironman? No li veig el sentit.
    Potser són menys diners, però perdem encara més.
    El que haurien de fer es rescindir i donar-ho a promotors més petits, que amb menys, fan molt més! Ens deixem embaucar per la pijeria d'una marca.

    Respondre
  • #2 Fumarola
    (19/09/23 14:02)

    Un altre show turístic que no genera riquesa, només espectacle i alguna aglomeració.
    Pèrdua claríssima de temps i de diners.

    Respondre
  • #1 Paco
    (19/09/23 08:17)

    Molt bé! Ara només ens prendran la meitat del pel i només ens tocaran un dels … amb els talls de carreteres? Quin gol que li van fotre al Sr gallardo! Mare de Deu, quants calers ens ha costat la tonteria. 

    Respondre
4
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts