x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Bàsquet

Borg fitxa pel Morabanc

L’escorta suec signa amb l’equip tricolor per a les dues properes temporades
Borg, a l'última edició de la Copa del Rei en un duel contra el Reial Madrid.

Borg, a l'última edició de la Copa del Rei en un duel contra el Reial Madrid.

Borg, a l'última edició de la Copa del Rei en un duel contra el Reial Madrid.

ACB PHOTO / E. COBOS
Actualitzada 11/07/2022 a les 11:12
El MoraBanc Andorra segueix endavant amb la planificació de la plantilla de cara a la propera temporada i va tancar la incorporació de Tobias Borg per als dos propers cursos. Es tracta d’un escorta suec de 28 anys i 1,84 metres d’alçada amb una àmplia experiència al bàsquet espanyol, tant a l’ACB com a la LEB Or, i que està cridat a ser un dels referents a aconseguir l’objectiu primordial de retornar l’entitat tricolor a l’elit del bàsquet espanyol.

Borg va signar l’estiu del 2021 pel Lenovo Tenerife, però no va gaudir de gaires oportunitats, ja que a la Lliga ACB va disputar un total de 25 partits, amb sis minuts, 1,2 punts, 0,5 rebots i 0,6 de valoració mitjana. De fet, el seu millor partit va ser precisament contra el MoraBanc Andor-ra en el duel que va suposar el descens dels tricolors, on el suec va anotar 11 punts amb quatre tirs (un de dos i tres de tres) sense error, un rebot i 12 crèdits de valoració. A la Champions League de la FIBA, on va proclamar-se campió, va disputar quatre partits, amb 12,1 minuts, 5 punts, 0,5 rebots, 1 assistència i 5 crèdits de valoració mitjana.

Borg va arribar a Espanya el 2014 per jugar al Bilbao Basket, on va ser tres temporades abans de fer una primera etapa d’una única campanya a Tenerife. Posteriorment va anar al Betis a la LEB Or, on va aconseguir el doblet de Copa Princesa i l’ascens a l’ACB durant el curs 2018-2019. Borg va seguir dues campanyes més a l’equip bètic abans de tornar al Tenerife l’estiu passat. En total, Borg suma 180 duels disputats a la Lliga Endesa al llarg de la seva carrera.

Sobre aquesta incorporació, el director general del MoraBanc Andorra, Francesc Solana, va manifestar que “és un jugador sòlid, seriós i capaç de llegir bé el que necessita l’equip en cada moment”. Va afegir que “és molt polivalent, i tant ens podrà ajudar en alguns partits amb els seus punts com amb la seva capacitat per generar o amb la seva defensa”.

Borg s’afegeix a Rafa Luz, Micah Speight, Juan Rubio i Nacho Llovet com a jugadors de la propera temporada a l’espera de conèixer què acaba passant amb els casos d’Oriol Paulí, Mario Nakic i Tyson Pérez.

Fitxatges a banda, des del club se segueix treballant també en les sortides, i ja hi ha hagut converses amb Oriol Paulí per rescindir-li el contracte, tot i que fins ara no hi ha hagut acord i les parts seguiran parlant. Pel que fa a Tyson Pérez, que ha sonat com a futurible del BAXI Manresa, i a Mario Nakic, la seva situació segueix en stand-by.

Per la seva banda, l’UCAM Múrcia va confirmar ahir el fitxatge de l’excapità del MoraBanc Andorra, David Jelínek, després de desvincular-se de l’entitat tricolor la setmana passada. El txec signa un any com a jugador del conjunt murcià, amb un segon opcional.
Etiquetes
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts