x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
olimpisme

Tsunami a la piscina

La Federació de Natació mostra el seu enuig per la decisió del COA de no aprofitar les invitacions perquè els nedadors siguin a Tòquio
Nàdia Tudó i Bernat Lomero.

Tsunami a la piscina

Nàdia Tudó i Bernat Lomero.

FAN
Actualitzada 19/06/2021 a les 12:02
La decisió del Comitè Olímpic Andorrà de no aprofitar cap invitació de les que disposava la Federació Andorrana de Natació va portar cua i l’ambient segueix força calent. Des de la FAN van preferir no fer ahir declaracions i van convocar una roda de premsa per dilluns després que l’entitat celebri una junta directiva, tot i que el sentiment a l’ens federatiu és d’enuig i d’indignació. L’objectiu de la reunió és buscar si queda alguna remota opció per reconsiderar l’opinió del COA, però sembla pràcticament impossible perquè, sobre el paper, la data límit de la FINA (Federació Internacional) per conèixer els representants de cada país era demà. La FAN no va parlar, però sí que ho van fer els nedadors, que van mostrar el seu disgust per no poder representar Andorra a Tòquio 2021 i per les formes del COA.

El primer a pronunciar-se va ser Bernat Lomero, que va utilitzar les xarxes socials per mostrar la indignació: “Aparentment, fer 13 rècords nacionals en una temporada i mitja, un 5è d’Espanya absolut, medalles al Català absolut i la beca de la Federació Internacional de Natació no són arguments suficients per convèncer el COA de portar-me als Jocs amb la invitació que em correspon”, va publicar en una piulada, i tot seguit n’escrivia una altra assegurant que “no s’ha utilitzat la mateixa vara de mesurar en tots els esports i es deixaran perdre dues invitacions. Segur que posar aquest llistó motiva la resta de nedadors per seguir entrenant de cara als Jocs dels Petits Estats”.

Posteriorment, el nedador va atendre el Diari i va seguir amb la línia dura contra la decisió del COA tot assenyalant que “em sembla una cagada de principi a fi, ho han fet malament a tots els nivells i no fan cap bé a l’esport”. A més, va destacar que “sabia de quin pal van però esperàvem que amb els resultats que hem anat fent, tot i no tenir la mínima, ens tindrien en compte”.

Lomero considera que tant ell com Tudó han estat uns caps de turc i que “és una enrabiada per fer-nos pagar el mal resultat del Pol el 2016 i segur que la decisió la tenien presa fa temps”. A més, va afegir que “imagino que ho han allargat tant [demà era la data límit per comunicar els participants en natació] per no deixar marge de maniobra a la FAN i que no puguin fer pressió a través de la FINA, el ministeri o qui sigui”. Per últim, el nedador va disparar contra el COA assenyalant que “crec que s’haurien de preocupar d’ajudar i donar suport, no de putejar, però si no ho fan, evidentment que no ens callarem davant del que considerem que és una injustícia”. Nàdia Tudó també va mostrar la seva decepció al Diari, i va manifestar que “han estat anys durs entrenant, feia molta il·lusió i havíem sacrificat molt”, i va afegir que “jo, per exemple, he posposat estudiar un màster tres anys”. Tot seguit, va admetre que “la temporada no ha anat com volíem i no tenia la mínima, però potser s’hauria hagut de tenir en compte la situació”.
 
LA REPRESENTACIÓ MÉS BAIXA
Tòquio 2021 tindrà l’honor de ser la cita olímpica amb menys esportistes andorrans de la història (juntament amb Moscou 1980 i Los Angeles 1984), i és que només en dues ocasions l’esport andorrà havia tingut dos representants. Curiosament, tant al 1980 com al 1984, els olímpics del país van ser els mateixos, els tiradors Joan Tomàs i Francesc Gaset. Enguany, amb Mònica Doria i l’escollit per la Federació Andorrana d’Atletisme entre Pol Moya i Nahuel Carabaña, s’igualarà la pitjor representació.


A l’altre extrem, les Olimpíades que van tenir més participants representant a Andorra van ser a Barcelona 1992 i a Atlanta 1996, en tots dos casos amb vuit esportistes portant l’equipació tricolor. Des de llavors, la tendència ha anat a la baixa Olimpíada rere Olimpíada fins a igualar aquest estiu la xifra més baixa d’esportistes del país en una cita olímpica d’estiu.
  • #28 Perhaps
    (20/06/21 00:41)

    You are being saved for the Mickey Mouse Olympics? Now that we are re-branded Disney World Andorra, perhaps the COA is waiting for an invitation from Mickey Mouse himself. I think he works in Prat de la creu, at the Mickey Mouse Clubhouse, in case the press needs a follow up story ;)

    Respondre
  • #27 Anton
    (19/06/21 23:33)

  • #26 bilis 2
    (19/06/21 22:03)

    Gerard va dir..
    Perquè fer la mínima B és molt difícil, suposo que has de ser campió d'Espanya. Em sembla que no has llegit els altres comentaris i que no has entens del que són uns jocs dels petits estats o uns jocs olímpics per aquests joves Quina feina fas? Quina avaluació tens a la teva feina dels teus superiors si és que t'avaluant? Seria curiós de saber. Penses que tens la mínima per seguir a la teva feina? No fotem, un altra persona que treu la bilis.

    Respondre
  • #25 Gerard
    (19/06/21 21:23)

    Si cap dels dos ha estat capaç ni de fer la mínima B que era el mínim exigible perquè han d'anar als Jocs? Ni amb 70 records nacionals si cap és mínima B.

    Respondre
  • #24 bilis
    (19/06/21 20:55)

    De gratis no va dir..
    Pierre de Coubertin deia: "L'important a la vida no és el triomf, sinó la lluita. El més important no és haver guanyat, sinó haver lluitat bé". (per cert: "l'important és participar" mai no ha estat una frase de Coubertin)
    I penso que amb els esforços (que molts critiquen en aquests comentaris i són ignorants per mi) que fan aquests atletes tot l'any compaginant estudis i deixant els seus pares amb pocs calés a final d'any, els jocs olímpics són un reconeixement a la seva trajectòria esportiva. Adolescència completament diferent dels seus amics, nadant cada dia de 6 a 9 del matí, i tornar-hi a la tarda i fer musculació i tornar a estudiar. No podem esperar una medalla a Andorra, ho saben, i ho fem molt bé vist la població que tenim al país, vist la gent federada en natació, i per cert, totes les federacions dels altres països ens respecten i ens animen quan anem a competicion internacional en qualsevol esport, no com els nostres propis ciutadans que no animen i critiquen i treuen la seva bilis pensant que aquests joves que són un exemple d'abdicació en el seu esport i estudis van a fer turisme. Em fa vergonya com a Andorrà llegir aquests comentaris, i no sóc ningú del món de la natació o de qualsevol esport, just un ciutadà que fa esport amb admiració en aquests joves. Així que Nàdia i Bernat que no conec, ànims i seguiu la vostra passió, teniu uns valors, integritat i una força que si només el 60% de la població i polítics tinguessin estaríem menys amargats que ho som avui. Per cert, pels que veuen calés perduts per la joventut és ridícul el que gastaran aquests joves comparats als calés ja perduts en projectes d'aeroports, de Carroi, d'assessors, i quan acabin la competició tornen a casa, no es queden tres setmanes allà fent turisme, a veure si ús adoneu.

    Respondre
  • #23 Olimpisme
    (19/06/21 18:47)

    Comparacions amb els USA, la insistència amb el turisme esportiu...Opinions de "brocha gorda". La major part de les històries dels esportistes andorrans són normals i correctes. Gent que s'ha esforçat i ha arribat on ha pogut. Molts cops, lluny. I la majoria, no massa. Em demano quina és la "obra" dels dirigents del COA i perquè seran recordats després d'un munt d'anys. Almenys aquesta patinada dels nedadors ha servit per retratar-los i estaria molt bé que, ja que s'estan posant així d'exigents, algun periodista atrevit investiguès la freqüència, durada i presència numèrica dels directius del COA en totes les reunions que es fan arreu del món. I, posats a mencionar-los a ells, amb quina marca mínima "participen" i com de transcendents són les presències d'Andorra en aquestes reunions.

    Respondre
  • #22 Zubero
    (19/06/21 18:37)

    La gent del COA deu haver entés que han d'activar-se per aquí i defensar-se i em sembla normal. Fins i tot és argumentable el desig d'una major exigència. No és mal motor. Però deixar Andorra en dos atletes podent ser 5 (ens estem oblidant que pot anar una noia en atletisme també i no hi anirà pels mateixos motius que els nedadors) en uns jocs olímpics que són cada 4 anys i que són la gran festa de les nacions és un error. Ho és avui i quan passin els anys es veurà encara més clar.

    Respondre
  • #21 De gratis no
    (19/06/21 18:19)

    Si no s'ha arribat a fer la mínima B que no és ni de lluny la mínima per classificar-se al JO, pk haurien de anar? Hi ha una atleta que si s'ha classificat per mèrits propis. Que pensarà ella que ha lluitat per obtenir el seu lloc? Només voleu anar a Tokyo 2020 pk heu entrenat molt? Pk heu fet molts records d'Andorra? Pk les condicions d'aquest any han sigut dolentes ( per tot al món ha sigut igual)? Si no es té el nivell per un JO, pk haurien d'anar? Per gastar diners inútilment? Per fer el ridícul amb la gran diferencia de nivell entre vosaltres i els classificats?
    Per fer turisme? Per dir que s'ha anat a uns JO? Menos plorar i més entrenar pels pròxims JO 2024. No podeu culpar als altres de la vostra manca de nivell.

    Respondre
  • #20 anims esportistes
    (19/06/21 18:01)

    SEGLE XIX , el Sr. BARON DE COUBERTAIN , creador al mon actual del moviment olìmpic va dir : L`IMPORTANT ES PARTICIPAR"

    sobren comentaris i paraules ..........
    COA FINA FAN etc etc , mìnimes A B , si nomès es una festa del esport del ser humá a nivell mundial .
    Pero lamentablement , el Sr. Coubertain no tindria en compte la capacitat del ser humà per embolicar la troca .

    Que volem , amb 20 nedadors treure mìnimes , ja ja
    aixo es la reflexió final de nostre mon , la maldad es per sobre de tot l`altre .
    Penseu lo contents que hi son ara a casa seva el Sr. Marti Mandico , Sr. Jordi Cerqueda ( lo de la seva filla .. vergonyos ) i el St. Toni Guerra pensant en els que hi son cardats a casa .... Bernat , Nadia , pares , familia , companys .
    Quin fastic de paìs ......
    Jo convoco una despedida al aeroport del Prat de la delegació andorrana i veure quants no ATLETES hi van ,,,,, i com va dir aquell polìtic espanyol CORRERLOS A GORRAZOS

    Respondre
  • #19 The Observer
    (19/06/21 16:39)

    Val més enviar esportistes d'Arfa. Els lligams i les bones relacions amb els veïns s'han de cuidar 

    Respondre
Veure’n més
28
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts