REPORTATGE

Una petja que perduri

El músic Oriol Vilella explica els secrets del nou himne del MoraBanc Andorra, que ha creat juntament amb Lluís Cartes

Una petja que perduriBCA / MARTÍN IMATGE

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Tot just fa una setmana, el MoraBanc Andorra celebrava la gala que tancava els actes de commemoració del mig segle de vida del club. I més enllà dels homenatges, un dels plats forts va ser l’estrena de La petja que no s’esborra, el nou himne oficial del club.

Oriol Vilella i Lluís Cartes van treballar en el tema durant uns mesos fins que fa veure la llum, i Vilella explica que “ens ho va proposar el club i vam acceptar de seguida perquè per a nosaltres era un honor fer l’himne perquè és una cosa que quedarà en el temps”. Però, com va ser el procés de creació? El músic destaca que “vam tenir una entrevista amb els directius perquè ens expliquessin una mica els valors del club que es volien transmetre a la cançó, i nosaltres vam agafar alguns ítems i idees com el Mai Por”.

L’himne no és un d’aquells himnes clàssics dels clubs de futbol o bàsquet, sinó que és una cançó d’aquelles que s’encomanen ben ràpid. De fet, aquesta era una de les voluntats de Vilella i Cartes, ja que “hem volgut que la gent se la pugui aprendre de memòria al segon dia, i per això té una estructura clàssica d’estrofa i tornades”, segons comenta un dels autors, que afegeix que “esperem que la gent se la faci seva, i tinc ganes de que l’afició la pugui gaudir al Poliesportiu abans de cada partit”.

Vilella es mostra satisfet pel resultat i l’acceptació que està tenint l’himne, però admet que “quan t’ho demanen, sí que agafes una mica de vertigen perquè és una cosa que perdurarà, però ens ho vam prendre com un repte i sabíem que ens en sortiríem”. I clou amb una reivindicació: “No cal anar a buscar gent de fora per fer aquestes coses.”

UNICEF I EL MORABANC SEGUIRAN JUNTS UN ANY MÉS

El MoraBanc Andorra i l’Unicef van allargar el vincle que uneix totes dues parts per vuitena temporada consecutiva. L’equip lluirà el logo de l’ONG a la samarreta d’escalfament, i també aportarà 10.000 euros en benefici dels projectes de l’entitat. A més, si la situació sanitària ho permet, està previst recuperar al llarg de la propera campanya les activitats que realitzava el club per tal de recaptar fons com el partit Champions for Unicef, que incloïa la participació de polítics, esportistes i llegendes del club en un partit de bàsquet solidari.

Una petja que perduri

tracking